ארומתרפיהרפואה משלימה

ארומתרפיה לתינוקות וילדים

שמנים ארומטיים יכולים לשמש אותנו בטיפול בבעיות נפוצות בקרב תינוקות וילדים.

שמנים ארומטיים יכולים לשמש אותנו בטיפול בבעיות נפוצות בקרב תינוקות וילדים.
ישנם מספר שמנים אשר נחשבים ל"ידידותיים" ובטוחים לשימוש:

לבנדר – שמן לבנדר נחשב לבטיחותי בקרב תינוקות ויכול לעזור בכל מצב של חוסר שקט, כאב או נדודי שינה. לטיפול בבעיות שינה יש לערוך עיסוי איטי ונעים בעזרת כף של שמן בסיס ו2 טיפות לבנדר. בנוסף אפשר לשים 2 טיפות לבנדר במבער בחדרו של התינוק, כמובן בהשגחה. לכאבי אוזניים ניתן למהול 1 טיפה לבנדר בכפית שמן זית ולמרוח את האוזן, אם מדובר בילד מעל גיל שנה ניתן לטפטף טיפה מהשמן על צמר גפן ולשים באוזן (ללא שמן בסיס).

שמן עץ התה האוסטרלי – גם שמן עץ התה נחשב לשמן בטוח יחסית, אם כי ריחו פחות נעים מזה של הלבנדר. שמן עץ התה הינו שמן אנטיספטי ומחטא רב עוצמה ולכן ישמש אותנו בטיפול בכל זיהום, עקיצה או נשיכה. לטיפול בעקיצות או בכל סוג אחר של גרד עור, יש למהול 3 טיפות עץ התה בכף של ג'ל אלוורה. במקרה של כוויה או שיזוף יתר ניתן למהול 1 טיפה עץ התה ו-1 טיפה לבנדר בכפית ג'ל אלוורה. את התערובת של למרוח על האיזור 2-3 פעמים ביום.

קמומיל רומאי – שמן אתרי קמומיל רומאי נחשב לשמן אנטי דלקתי ומרגיע. בנוסף, השמן נחשב בטוח לשימוש בקרב תינוקות החל מגיל חודש ימים. הקמומיל יעיל בטיפול בכאבי בטן וגזים בקרב תינוקות קטנטנים. ניתן למהול 2 טיפות קמומיל רומאי בכף שמן צמחי ולעשות עיסוי בטן עם כיוון השעון. לאחר העיסוי רצוי להניח מגבת חמימה על הבטן ולכסות. ניתן להכין חליטת פרחי קמומיל להכניס לאמבט התינוק. להכנת החליטה נרתיח כוס מים ונכניס כפית פרחי קמומיל (בבונג) מיובשים. ניתן לעמוד כרבע שעה, נסנן, ונוסיף את החליטה המסוננת למי האמבט.

רוז (ורד) – שמן אתרי רוז נחשב לאחד השמנים היקרים ביותר, אך מדובר בשמן נפלא לטיפול בבעיות רבות: השמן עוזר במצבי נזלת ורגישות נשימתית, מרגיע ומשרה שלווה. השמן מטפל בהצלחה בבעיות בטן שונות (כאבים, שלשולים ודלקות) בעזרת עיסוי בטן.

הדס – שמן אתרי הדס מומלץ לשימוש החל מגיל שישה חודשים במהילה עם שמן צמחי מכבישה קרה. השמן עוזר בטיפול במצבי ליחה, אף סתום, שיעול וסינוסיטיס. השמן מומלץ לשימוש במכשיר אדים, בנוסף ניתן למהול 2 טיפות שמן הדס בכפית שמן בסיס ולהוסיף לאמבט.

לבונה – שמן אתרי לבונה עוזר בטיפול בבעיות נשימה שונות. ניתן לטפטף 1-2 טיפות על הסדין. השמן מרגיע את הגוף והנפש.

ולהורים העייפים… מה שמתאים לתינוקכם יתאים ללא ספק גם לכם. טפטפו מספר טיפות של שמן לבנדר למבער בחדר השינה, הכינו שמן עיסוי בעזרת שמן בסיס ומספר טיפות רוז ולבונה, ואם אין זמן לכל אלו, טפטפו טיפת לבנדר על פרק היד באזור הדופק ותוכלו להנות מן השלווה שהלבנדר ישרה בכם.

Back to top button