ארומתרפיהרפואה משלימה

ארומתרפיה – נפלאות הניחוחות

לארומתרפיה השפעה גדולה על הנפש והרוח. השמנים האתריים משרים שלווה עמוקה או ממריצים, ומעלים את רמת החיוניות של האדם.

ארומה – ריח תרפיה – ריפוי. = ריפוי באמצעות ריח.

הארומתרפיה הנה תורת הניחוחות. השמנים האתריים הם בעלי ריחות חזקים ועמוקים, יכולת ההשפעה שלהם אינה נעצרת רק בגוף ובתאיו, אלא מגיעה גם לתחומי הרגש, האינטלקט, הרוח והאסתטיקה שבחיינו. הם מעניקים בריאות ויופי, מרגיעים ומחזקים. אם אפשר להגדיר דבר מסוים בעולם שהוא הוליסטי, אלה הם השמנים האתריים וזאת בשל השפעתם על האדם כאל מכלול. השמנים האתריים הם חומרים אורגנים וטבעיים, הם פועלים בשילוב הכוחות הטבעיים של הגוף, ועל-ידי חיזוק כללי של הגוף השלם אנחנו מחזירים לגוף את היכולת לרפא את עצמו- זוהי המהות של הריפוי הטבעי ההוליסטי (הוליסטי, מן המילה Whole – שלם, כלומר התייחסות אל האדם כאל שלם, בכל הרבדים ובכל הרמות).

השימוש בשמנים ארומתיים קיים מהתקופות ההיסטוריות המוקדמות. במצרים העתיקה, למשל, שימשו השמנים המופקים מחלקי הצמח השונים, את האוכלוסייה העשירה לצרכים שונים, למטרות של פינוק וטיפוח כמו גם למטרות של ריפוי. בתקופות שונות השתמשו בשמנים האתריים לצורכי טקסים פולחניים דתיים, ובתקופת התנ"ך שימשו שמנים אלה גם למשיחת מלכים למלכות.

השמנים האתריים הם מיצוי של חומרים נדיפים הנמצאים בחלקים שונים של הצמחים, כגון פרחים, שורשים, עלים, שרף, קליפות הדרים ועוד. הם מהווים מערכת של חיזוק טבעי, אשר ביכולתה למנוע מחלות ולהמריץ את הגוף לריפוי. שמן אתרי הוא עולם ומלואו והשפעתו עלינו היא מקיפה ונוגעת בכל הרבדים שלנו ובכל המערכות שלנו. כאשר אנחנו מכניסים את השמנים האתריים אל תוך חיינו אנחנו מספקים למשפחתנו ולבתינו את ההגנה לה הם זקוקים מבלי לזהם את עצמנו ואת סביבתנו בכימיקלים.

לארומתרפיה השפעה גדולה על הנפש והרוח
השמנים האתריים משרים שלווה עמוקה או ממריצים, ומעלים את רמת החיוניות של האדם. השימוש בשמנים אתריים מסייע בהפחתת מתח, יש בכוחם לשפר מצבי רוח ו"לנקות את הראש", להפיג כאב ולהבטיח הרגעה ושינה טובה, הנחוצים לחיזוק מערכת החיסון שלנו.

לשמנים האתריים יש השפעה שהיא גם קוסמטית במהותה, בכך שהם מסייעים בחידוש תאים ובמניעת הזדקנות של העור, השמנים משפרים את תפקוד בלוטות הלימפה ואת הזרימה הלימפתית, ובכך מסייעים בסילוק רעלים מהעור.

השמנים נקלטים בגוף ונפלטים מתוכו בטבעיות רבה, מבלי להשאיר אחריהם רעלנים וללא תופעות לוואי, מה שהופך את השימוש בהם לעונג, בטיפולי יופי ממש כמו בריפוי. אופן היקלטותם של השמנים הוא כה יעיל, והם נקלטים ביעילות מרבית דרך העור, בדרך של עיסוי, באוסמוזה באמבטיה או פשוט בהרחתם ובשאיפה שלהם. בזכות צורות הטיפול הרבות האפשריות וכן והניחוחות הנפלאים, הארומתרפיה מאפשרת גם התרוממות רוח ופינוק וגם ריפוי ברמה עמוקה.

מאז ימי קדם השתמשו בשמנים אתריים כדי להרים את הרוח ולהגביר את האנרגיות של הגוף. התנ"ך מכיל דוגמאות רבות של שמנים בשימוש למשוח ולטהר את הגוף. השימוש הטקסי בשמנים היה מתורגל עם הכוונות הטהורות ביותר, מתוך התקווה להביא שמחה הקלה רבה הן למטפל והן למטופל, שמקבל את אנרגיית השמנים.

מתוך המקורות:
שמות ל, כג': "ואתה קח לך בושמים ראש מור דרור חמש מאות וקינמון בושם מחציתו חמישים ומאתיים וקנה בושם חמישים ומאתיים, וקידה חמש מאות בשקל הקודש ושמן הזית הין ועשית אותו שמן משחת קודש, רוקח מרקחת מעשה רוקח, שמן משחת קודש יהיה."

שמות ל, לד': "ויאמר ה' אל משה: קח לך סמים, נטף ושחלת וחלבנה, סמים ולבנה זכה, בד בבד יהיה: ועשית אותה קטורת, רוקח מעשה רוקח, ממולח טהור קודש. ושחק ממנה הדק, ונתת ממנה לפי העדות באוהל מועד אשר איוועד לך שמה, קודש קודשים תהיה לכם. והקטורת אשר תעשה במתכונתה, לא תעשו לכם, קודש תהיה לך, לה'".

מגילת אסתר ב, יב': "ובהגיע תור נערה ונערה לבוא אל המלך אחשוורוש מקץ היות לה כדת הנשים שנים עשר חודש, כי כן ימלאו ימי מירוקיהן: ששה חודשים בשמן המור וששה חודשים בבשמים ובתמרוקי הנשים."

לסיכום:
באמצעות הארומתרפיה ניתן לשפר כמעט כל מצב בריאותי. היא יעילה להפגת מתח נפשי, לשחרור מתח ולחצים, טיפול בבעיות שרירים, הפרעות בעיכול, הרגעה, חיזוק מערכת החיסון, מחלות עור ועוד. השמנים מעבירים לגוף את התכונות המרפאות של הצמחים באמצעות חוש הריח, באמבט מים, מריחה על העור, וחדירה למחזור הדם.

**הערה: השימוש בשמנים יכול לגרום לתופעות לוואי שונות, לכן חשוב להקפיד על אמצעי זהירות והתייעצות עם מומחה לפני השימוש בהם.

Back to top button