כל מה שרצית לדעת על...

אין לי חום?!

מאת: פורטל אלטרנטיבלי, תמר תאומים גורן
אצל חלקינו לא עולה חום כשאנחנו חולים – אצל האחרים כן מה זה אומר?

ראשית כדאי לדעת שחוֹם גוף תקין מגיע עד 37.7 מעלות – כל טמפרטורה גבוהה מחום זה, נחשבת כחום גוף כפי שאנחנו "האנשים הרגילים" מכנים אותו. החום בפני עצמו אינו מחלה, אלא מנגנון הגנה שמפעיל הגוף בחוכמתו כדי להתמודד עם פתוגנים – פולשים זרים (חיידקים/וירוסים) הגוררים את תגובת הגוף להעלות חום.

לא רק חיידקים ווירוסים יודעים לגרום לגופינו להעלות חום אלא גם אלרגיות למניהן, מחלות אוטואימוניות, פעילות יתר של בלוטת התריס – היפרתירואידיזם, הפרעות הורמונאליות למניהן, התייבשות, פעילות גופנית מאומצת, מנת יתר של תרופות ואפילו נזק לבלוטת ההיפותלמוס – האחראית הישירה לחום גופינו.

לפיכך, אם עד היום התייחסנו לעליית חום הגוף כאל משהו "שלילי", כעתניתן להבין שכשחום הגוף עולה, אפשר לראות שזה חיווי חיובי לכך שהמנגנון עובד ושמערכת החיסון עובדת כמו שצריך.

מה קשורה מערכת החיסון לכך? – ובכן, חומרים בשם פירוגנים המיוצרים לרוב על ידי מונוציטים שהם חלק מהחיילים של מערכת החיסון. הפרשתם של הפירוגנים על ידי אותם מונוציטים – חיילי מערכת החיסון למחזור הדם, גורמים בתורם לעוררות של בלוטת ההיפותלמוס שבתורה מעלה את חום הגוף כאותו מנגנון הגנה בפני הפולשים הזרים כאמור.

לכן, אלו מכם שאינם מעלים חום במחלות התקררות אלו ואחרות נדרשים להבין כי מערכת החיסון שלהם מספרת כאן שהיא במצב של חולשה.

חיזוק מערכת החיסון אינו דבר של מה בכך ומומלץ לפנות לנטורופת כדי לבצע תהליך שכזה באופן מבוקר ואחראי.

חשוב לציין כי חום גבוה מדי עלול לגרום לנזק ולפירוק חלבוני ועל כן – כן חשוב להעלות חום בזמן מחלה – יש להקפיד שלא להגיע למצבים של חום גבוה מדי ונזקיו.

מאמרים קשורים

Back to top button