כל מה שרצית לדעת על...

טיפול טבעי באלרגיה ווירוסים בעונות מעבר

מאת: פורטל אלטרנטיבלי, תמר תאומים גורן
טיפול טבעי באלרגיה המופיעה בעונות המעבר ומחלות עונתיות היא אפשרית, כל מה שצריך לדעת על אלרגיות בעונות המעבר והטיפול בהן.

לא מעט מאיתנו סובלים מאלרגיות בעונות המעבר ובחילופי מגז האוויר. ילדים ומבוגרים כאחד סובלים מתופעות אלרגיה שונות והתקפות של וירוסים שונים המשפיעים על דרכי הנשימה. טיפול טבעי בתופעות אלה בכלל ובאלרגיה עונתית היא אפשרית ומומלצת.

תופעת חילופי עונות הם תקופה בה רבים מאיתנו סובלים מהצטננויות שונות, נתקפים בווירוסים ורבים מאוד מאיתנו חווים תופעות של אלרגיה ברמה כזו או אחרת. אז בואו נראה מהן התופעות וכיצד ניתן לטפל בהן באופן טבעי.
 
ח וֹ ם
וירוסים יודעים להקפיץ את חום הגוף לגבהים מרקיעי שחקים.
ברוב המקרים, במהלך היום אני נוטה שלא להוריד חום, אלא רק בלילה בעיקר על מנת לאפשר שינה רציפה ובעיקר מנוחה הן לזה שסובל מהחום וכמובן גם למי שמטפל בו.
לאורך השנים מצאתי שהורדת חום בעזרת מגבות קטנות/רטיות רטובות ב2/3 מים ו-1/3 חומץ תפוחים, עושות עבודה מצויינת. חומץ גורם להתכווצות כלי הדם ובכך מוריד את החום.
כדאי להניח רטיות אלו על המצח וגם על השוקיים. אם אינכם רגישים או אלרגיים לחומץ תפוחים, זו דרך טבעית מצויינת להורדת חום, למעט ה"ניחוח" של חומץ התפוחים שמקורו בחומצה האצטית שלמעשה היא זו שעושה את עבודת הורדת החום (ראו כיווץ כ"ד).


נזלת

ראשית יש להבחין בין סוגי הנזלות:
נזלת מיימית שקופה, לרוב מתקשרת עם תחילתה של התקררות אך גם אופיינית כתופעה אלרגית שידועה כאורחת קבע בעונות מעבר.
 
חשוב כמובן לקנח את האף כדי להפטר מהנזלת. כולנו זוכרים את המשפט החוזר על עצמו "אם תמשוך באף יהיה לך סינוסיטיס" – המשפט הזה לצערי נכון ויש לנקז את הנזלת בפעילות קינוח אף שוטפת. נכון הוא ששימוש בטישו, ממחטות נייר או בד למניהן יודעות להשאיר לנו אדמומית כואבת בזוויות האף. הדרך הקלה והפשוטה להתמודד עם הדברים היא או להשתמש במגבונים (טבעיים) או בקינוח באמצעות מי ברז זורמים.
 
בלילה, או בכל עת כשהולכים לנוח במיטה, חשוב להרים את ראש המיטה – כשהנזלת השקופה מתגלגלת אל הגרון, היא יוצרת גירוי וגוררת אחריה שיעול וכחכוח מטריד.
בנוסף, מומלץ להוסיף חצי כפית מלח לכוס מים פושרים, לערבב היטב עד המסת המלח, לסגור נחיר אחד בעזרת אצבע, להניח את הנחיר החופשי צמוד לסף הכוס ולנשום פנימה דרך האף מהנוזל שבכוֹס. מי מלח מייבשים ובכך מסייעים להשתלט על ההצפה והדלף הבלתי פוסק.
 
אלו מכם שדרך זו קשה או לא נעימה להם, יוכלו להשתמש בפיפֶטָה, לשאוב את מי-המלח ולזלפם לכל נחיר. פיפטות ניתן לרכוש בכל בית מרקחת.
 
נזלת צהובה/ירוקה וצמיגית, עשויה להעיד על המצאותם של חיידקים, מכנים נזלת זו נזלת חמה והתחושה היא שיש "סתימה" בכל מערכת הנשימה העליונה המלווה תחושת כבדות, איבוד חוש הריח והטעם גם יחד.

במצבים אלו יש להקפיד לוודא שאין עלייה בחום הגוף המעיד באופן נחרץ על קיומה של דלקת. בנוסף, קיימים תכשירים מבוססי צמחי מרפא טבעיים שמסייעים לדלל את צמיגותה של הנזלת ובכך לכייח או לקנח ולנקז אותה מגופנו ולהקל על תחושת התקיעות והכבדות גם  יחד.
 
כדאי לדעת שאצל כל בני האדם, נחיר אחד נסתם מדי עשרים דקות – תמיד! ללא כל קשר להצטננות ו/או אלרגיה.
 
דיקור סיני עשוי להיות אופציה טובה לשחרור אף סתום, כמו גם לחיצה על קמטי הבעת צחוק/בכי הנמתחים מזוויות האף ומטה לכיוון השפתיים ועד הסנטר. לחיצה על קווי מיתאר אלו לסירוגין, עשויה לסייע בשחרור אף סתום.
 
דלקת הגתות / סינוסיטיס
לתופעה זו יודעים להתלוות כאבי ראש, כאב ראש שמחריף עם כיפוף הראש כלפי מטה המבטא ומעיד על קיומה של דלקת בחללי הגולגולת הקיימים אצל כולנו באופן טבעי. יש מצבים שהדלקת תתמקם במצח ויש שתתמקם בחללים שמאחורי עצמות הלחיים.

בכל מקרה של סינוסיטיס יש לראות רופא אף אוזן גרון. מצבים מסויימים של סינוסיטים עשויים להגיע לכדי צורך בשימוש בתרופה נוגדת דלקת בין אם בחרתם בדרך טבעית ושימוש בצמחי מרפא ובין אם בחרתם באנטיביוטיקה אותה יתאים רופא אא"ג.
כך או אחרת, יש להקפיד על ניקוז וקינוח האף תוך הקפדה על דילול צמיגותה של הנזלת/דלקת שבגתות עצמן.
 
עיניים דומעות
אלו מכם שסובלים מאלרגיות של עונות המעבר מכירים את הצריבה בעיניים, האדמומיות והדמעות הזולגות מעצמן ללא כל שליטה. אין ספק שזה מטרד לא קטן…
אז ראשית אם טרם ביקרתם את רופא העיניים ואובחנתם במצב של אלרגיה או דלקת, הרי שמומלץ לכם לעשות זאת בהקדם.


קיימים תכשירים טבעיים המאפשרים טיפול טבעי באלרגיות כמעט בכל בתי המרקחת ובתי הטבע, כמו גם מוצרים קונבנציונאליים עליהם יוכל להמליץ כל רופא עיניים.

טבילת צמר גפן בתה קמומיל פושר מסייעים נפלא בהרגעת הגירוי ותחושת החול הנלווית לתופעות אלרגיה ו/או דלקות עיניים. כמו כן גם הנחת פרוסת מלפפון על כל עין מצננת ומרגיעה את הצריבה ומביאה איתה הקלה מורגשת.
 
לסיכום, אין ספק שלאחר החורף, דקות לפני שמתחיל אותו מופע ויראלי מטריד, נכון לחזק את מערכת החיסון שלנו באמצעות תזונה, פעילות גופנית וניקוז/ ניקוי רעלים שהצטברו במהלך החורף, שימוש בצמחי מרפא, שמנים נדיפים, פרחי באך ואף שיטות מגע המסייעות בניקוז רעלנים כאמור.

בנוסף, פגישה עם נטורופת/ית תסייע בעדכם הן לאבחן את הגורמים מעוררי האלרגיה בחייכם האישיים כמו גם ליווי טבעי לחיזוק המערך החיסוני.


מאמרים קשורים

Back to top button