כל מה שרצית לדעת על...

טיפול באקנה באמצעות רפואה משלימה

מאת: פורטל אלטרנטיבלי, אינה ברגמן
גם אתם סובלים מאקנה? אתם לא לבד. רפואה משלימה מאפשרת טיפול טבעי בפצעי בגרות גם בבית. טיפים לטיפול בפצעי בגרות

אקנֶה או חַטֶּטֶת היא דלקת של בלוטות החלב וזקיקי השערות. לרוב מופיעה בגיל ההתבגרות, אך לעיתים גם אנשים בוגרים סובלים מאקנה או בשמם הנפוץ יותר, פצעי בגרות.

אקנה – חטטת, היא בעיית העור הנפוצה ביותר אצל מתבגרים. יותר ממחצית המתבגרים סובלים בגיל 14-18 מאקנה בדרגה ראשונה. אקנה (פצעי בגרות) נגרמים לאחר תפקוד לא תקין של בלוטות החלב הנמצאות בצורה נרחבת על העור. בלוטות החלב נמצאות בזקיק השערה, ותפקידם להפריש נוזל שומני אשר מספק לובריקציה (שימון) לעור ולשיער. הנוזל המדובר מופרש מנקבוביות, אשר אחראיות להפריש אותו לאורך השערות ומשם אל העור. קיימים מקרים בהם הנקבוביות של בלוטות החלב נסתמות על ידי תערובת של נוזל ההפרשה עם תאי עור מתים, חיידקים וגורמים נוספים, אשר חוסמים את פתח היציאה של הנקבוביות. התהליך הזה גורם לפגיעה בפעילות הפיזיולוגית של בלוטות החלב, ובסופו של דבר להופעת האקנה.


גורמים המעוררים אקנה:
שינויים הורמונליים, גנטיקה, הצטברות פסולת בגוף, בעיות במערכת העיכול והכבד, הפרעות במערכת החיסון, הפרעות במערכת העצבים, תזונה לקויה, אלרגיות למזון, תרופות (סטרואידים ואנטיביוטיקה), דיכאוןחרדה, חוסר היגיינה.

תזונה לקויה:
פחמימות מזוקקות, סוכר מזוקק, שומן רווי, אוכל מטוגן, מוצרי חלב, ג'אנק פוד, מזונות אלרגיים, מחסור בויטמינים ומינרלים (אבץ, ויטמין A, כרום, ויטמין C, ויטמין E).


מה מומלץ לעשות?
– להמנע ממזון מטוגן, שומן רווי, שוקולד, אלכוהול, פיצוחים עתירי מלח, מוצרי חלב, מזון חריף.
– להימנע משימוש במוצרי קוסמטיקה שומנים.
– לצרוך תזונה עתירה בסיבים תזונתיים ונטולת סוכרים.
– מזון עשיר באבץ וגופרית. סבון מכיל גופרית וקלנדולה.
– להימנע ממייק אפ.

וכמובן – תרופות סבתא לאקנה:
1. למרוח דבש ל 15-20 דקות.
2. ניקוי פנים עם מיץ כרוב
3. מסיכת חימר
4. לקחת קליפת האבטיח (חלק הלבן) לשפשף פצעים נמסיכת שמרים + לימון (כף שמרים+ 2 כפות מיץ לימון). למרוח, לחכות שיתייבש ולקלף.

בהצלחה!

ליצירת קשר ופרטים נוספים על אינה ברגמן


מאמרים קשורים

Back to top button