כל מה שרצית לדעת על...

טיפול טבעי במחלות ויראליות בקיץ

מאת: פורטל אלטרנטיבלי, ענת דבוש
טיפים לטיפול טבעי במחלות ויראליות

טיפול טבעי במחלות ויראליות ובמחלות נפוץ בעיקר בחורף, אך גם בקיץ או חשופים למחלות ווירוסים. הכל על טיפול טבעי במחלות ויראליות.
עונת הקיץ הגיעה ובניגוד לצפוי איתה הגיעו חלק מהמחלות שאנחנו מייחסים רק לחורף, הצטננויות ואפילו שפעת. למרות שאין מחקר ממשי שמצביע על הסיבה לתחלואה בקיץ, שימוש במזגן ושהייה במקומות סגורים ולא מאווררים תורמים לתחלואה.


יש כ-200 ריינו-וירוסים, ווירוסים דומים שגורמים להצטננות, זמן הדגירה שלהם (הזמן מההידבקות בווירוס ועד לפריצת סימני המחלה הראשונים) נע בין 24-72 שעות ומספר סוגים של וירוסים שגורמים לשפעת.

וירוסים אלו לא מסגלים לשרוד מעבר למספר דקות בטמפרטורות גבוהות.
מאוד קל להדבק בהם, הווירוסים מופצים כתרסיס שיוצא מהאף או הפה, אנו נושמים את החלקיקים ונדבקים, חלקם ניתזים ופוגעים במשטחים שונים כמו ידיים, ידית דלת, ספר עיתון וכו'. מישהו נוגע והפתוגן (גורם המחלה) במשטח מזוהם, אח"כ נוגע בעיניים, באף או בפה רקמות ריריות בהם הטמפרטורה אינה גבוהה, והווירוס חודר.
ההצטננות מאופיינת בכאב ראש וגרון, נזלת, שיעול ולפעמים חום לא גבוה, היא יכולה להסתבך לדלקת הגתות (סינוסיטיס) ונמשכת כשבוע.
שפעת מאופיינת בחום גבוה, כאבי ראש חזקים, כאבי שרירים, שיעול יבש ועייפות מרובה, השפעת יכולה להסתבך למחלות של מערכת הנשימה כמו ברונכיט, סינוסיטיס, דלקת ריאות, דלקת קרום המוח ואף לגרום לאי ספיקת לב. השפעת עלולה להמשך שבועיים.

דרכים להימנע מהדבקות:
1- שמירה על היגיינה– רחיצת ידיים לפני אכילה ולפני מגע ברקמות ריריות.
2- לפתוח חלון ולדאוג לאוורר את החדרים גם כשפועל מזגן.
3- להימנע ממגע עם אנשים חולים עד כמה שאפשר.
4- להדליק מבער שמנים עם תערובת של שמן אקליפטוס, תימוס, לבנדר, הדס.
5- נגד שפעת ניתן להתחסן.


דרכי הטיפול טבעי בוירוסים:

אינהלציה של אדים חמים יחד עם תערובת של 2-3 שמנים אתרים:
• אקליפטוס, אקליפטוס לימוני, לבנדר, תימוס, עץ התה או הדס. על כפית מלח 4 טיפות שמן אתרי, לערבב עם המים החמים ולשאוף. יש להיזהר ולהימנע מכוויות.
• ניתן להשתמש גם במבער שמנים, מכשיר אדים קרים, תרסיס עם שמנים לחיטוי האוויר ועוד.
ויטמין C – מחקרים מראים כי תוסף זה מוריד את שיעור ההדבקות בהצטננות, מונע ומפחית את תסמיני המחלה.
ויטמין D– מחקר הראה כי כאשר יש חוסר בוויטמין הגוף מעלה את אחוז ההידבקות.
אבץ נטילת תוסף תזונה אבץ הראה שיפור בתסמינים אצל חלק מהנבדקים אך לא אצל כולם.
אכינצאה אנגוסטיפוליה- צמח מרפא בו מרבים להשתמש כדי להקל על תופעות הצטננות למרות שאין מחקר שתומך בהשפעה כזאת. יש להגביל את השימוש באכינצאה לשבועיים בלבד ולהיוועץ ברופא במיוחד כשנוטלים תרופות מרשם רבות, כי יש לצמח תגובות בין תרופתיות.
צמחי מרפא הייסוף, אכילאה, ג'ינסנג, אנג'ליקה, בכור אביב, זנגביל, דום, סמבוק, תימוס, נענע, לימונית ועוד מחזקים את מערכת החיסון.

תמיד כדאי להיוועץ באנשי מקצוע שיתאימו לכם את הטיפול המתאים ביותר.
אין האמור במאמר בא להחליף טיפול רפואי אלא להוות טיפול משלים.


מאמרים קשורים

Back to top button