כל מה שרצית לדעת על...

הכל על תסמונת המעי הרגיז

מאת: פורטל אלטרנטיבלי, ד"ר N.D יעל גורסטן
תסמונת נפוצה למדי בעידן המודרני ומוגדרת כתפקוד לקוי של מערכת העיכול והפרעה בתנועתיות המעי שסיבתה איננה ידועה.

תסמונת המעי הרגיז ובראשי תיבות – IBS, מאנגלית- Irritable bowel syndrome הינה תסמונת הכוללת כאבי בטן כרוניים, חוסר נוחות כללית ותחושת אי נוחות במערכת העיכול ושינויים בהרגלי היציאה שעלולים לכלול בין היתר שלשול או עצירות.

למרות שכיום אין תרופה אשר יכולה לרפא את הלוקים בתסמונת המעי הרגיז, קיימים מספר טיפולים שמטרתם להפחית את הסימפטומים, טיפולים אלו כוללים שינוי תזונתי, טיפול תרופתי והתערבות פסיכולוגית. מאחר וסטרס או לחצים שונים מביאים להחרפת התסמונת.


טיפול טבעי בתסמונת המעי הרגיז:

המלצות לטיפול טבעי משלים
* מומלץ לעסוק בפעילות גופנית באופן מסודר, בשל השפעתה המאזנת במצבי דיכאון ומועקה, ולאמץ שיטות להפחתת מתחים, כמו יוגה, מדיטציה, ביופידבק וכולי.

טיפול תזונתי בתסמונת המעי הרגיז:
המלצות לתזונה נכונה
* יש להרחיק מהתפריט מזונות אלרגניים ולשלול אפשרות של זיהום קנדידיאלי.
* מזונות הידועים כבעייתיים הם שוקולד, אלכוהול, קפאין, מזון מתובל, חלב ומוצריו, קטניות, ירקות ופֵרות טריים, ממתיקים מלאכותיים, שומן, בשר אדום ומזון מתובל. יש להקפיד על ארוחות בשעות קבועות ומומלץ לא לדלג על ארוחות.
* כמו כן, מומלץ להקפיד על שתייה של לפחות עשר כוסות מים ביום; וכן תה נענע, קמומיל או שומר. מנגד, יש להימנע משתיית משקאות מוגזים.

טיפול בתוספי תזונה הוא הכרחי. יש להתיעץ עם נטורופת כדי להתאים את התוספים בהתאם לבעיה.
נוסחת אסידופילוס מתקדמת + 40 Acidophilus  כאשר מטפלים ב-IBS, צריך להקדיש תשומת לב מיוחדת למצב פלורת המעיים. 
פלורת מעיים מאוזנת חיונית לעיכול וספיגה יעילים של מרכיבי המזון, לפעילות מעיים תקינה ולניקוי נאות של מערכת העיכול. חוסר איזון בפלורת המעיים עלול לגרום לגזים, לנפיחות, לכאבי בטן, לאי-סדירות ביציאות ועוד. מחקרים הראו כי תוספת פרוביוטית מפחיתה כאב ושלשולים אצל הלוקים בתסמונת המעי הרגיז; ופורמולה זו מכילה חמישה סוגי מיקרואורגניזמים טובים מוגנים בפטנט: ל.אסידופילוס, ב.לקטיס, ל.פאראקסי, ל.רמנוסוס וס.תרמופילוס.
הנחיות: 1–3 כמוסות ביום, עם הארוחות. 
הערה: המוצר אינו חלבי ואינו מכיל לקטוז וקזאין.


כמוסות שמן אורגנו פראי Wild Oregano Oil – שמן האורגנו הפראי מכיל שני רכיבים פעילים, תימול (Thymol) וקרווקרול (Carvacrol), אשר פועלים כנוגדי עוויתות המסייעים להחליק את דופנות השרירים של דרכי העיכול ובכך יעילים בהקלת תופעות כמו גזים ונפיחות, ומעודדים הפרשת מיצי קיבה ומרה, המשתתפים בעיקר בפירוק שומנים. 

הנחיות: 2 כמוסות ביום, עם הארוחות.

אנזימי עיכול Di Aid – אנזימי העיכול ממלאים תפקיד חשוב בכל תהליכי פירוק ועיבוד מזון המתרחשים בגוף. חשיבותם של אנזימים אלה נעוצה ביכולתם להקל תופעות לא נעימות המאפיינות את תסמונת המעי הרגיז, ובהן נפיחות, גזים, כאבי בטן, תחושת מלאות לאחר ארוחה ועוד. מוצר זה מכיל אנזימים חיוניים לעיכול פחמימות, חלבונים ושומנים.
הנחיות: טבלית אחת, עשרים דקות לפני כל ארוחה.

טיפים נוספים לטיפול בתסמונת המעי הרגיז יובאו בהמשך…

ליצירת קשר ופרטים מלאים על יעל גורסטן


מאמרים קשורים

Back to top button