כל מה שרצית לדעת על...

סודות התשוקה – חשק מיני בהריון ואחרי הלידה

מאת: פורטל אלטרנטיבלי, קרן איזראילוב
מדריך להגברת חשק מיני בהריון ואחרי הלידה. רוצים לדעת איזה מזונות יגבירו וימנעו ירידה בחשק המיני? היכנסו.

לעיתים, אצל נשים קיימת ירידה בחשק המיני בהריון… ישנם מזונות שיש ביכולתם להגביר את החשק המיני בכל שלבי ההריון, וגם לאחר לידה.

כולנו יודעים לעשות אהבה כאן נכון ?!
אז בהתחלת הדרך אנחנו נהנים, גומרים והולכים, אח"כ מגיע השלב בו אנחנו מבינים שהפרטנר שלנו גורם לנו לעונג ולרגשות נוספים, לתחושות שלא היו לנו עם פרטנרים קודמים. מגיע הרגע שבו אנו חשות שכבר הגיע הזמן אולי, לעשות אהבה אמתית, שתיוולד לעולם ותביא עימה עוד הרבה אהבה ללא תנאי.
נקרא לילד בשמו – עשינו ילד!
אנחנו בהיריון – מה קורה עכשיו?! איך הגוף שלנו מגיב להיריון, מה מרגישים, מה חווים, האם חושקים, האם נמשכים?
שליש ראשון של ההיריון: אז מאחר ואני כבר בהיריון ואני לא חוששת, אני צפויה להיות יותר רגועה ונינוחה נכון? אז זהו שלא ממש.  
  
השליש הראשון אלו בעצם 3 החודשים המורכבים של ההיריון בייחוד הראשון. בד"כ נגלה ממש בהתחלה במידה ותכננו את ההיריון ואם לא אז, גילינו לאחר שהווסת החודשית לא הגיעה בזמנה, אז מתחילות גם התופעות: בחילות, הקאות, סחרחורות, תיאבון וחשק בלתי מוסבר למאכלים שלא אהבנו קודם, השדיים רגישות יותר מאשר בזמן הווסת ולא כ"כ נהנות ממגע כפות ידיו של הפרטנר…   
בתקופה זו הרבה נשים מספרות כי לא רוצות לקיים יחסים ולא רק לא רוצות אלא אפילו חשות מעין תחושת דחייה לבעל. נשים מדווחות כי היו מקרים קיצוניים של סילוק בן הזוג לחדר אחר, הריח גוף של הבן זוג הגעיל אותן, המגע לא היה נעים פתאום. אז יש אפשרות לכמה טיפים לגברים בינינו איך להתנהג בשליש הראשון של ההיריון: לנסות להיות קשובים לאישה, האם היא מעוניינת במגע, האם היא מעוניינת בקיום היחסים כרגע? אם איננה מעוניינת עליך להבין יקירי כי לא מדובר במשהו אישי נגדך, היא לא מצאה גבר אחר ולא יצאה מהארון. הטבע ברא אותנו כך שנדע להתגונן מהמזיקים לנו בצורה טבעית, מאחר ולא תמיד אנו יודעות מה עלול להזיק לנו במקרה של היריון הגוף מאותת הרבה ונכון למה אנחנו צריכות לשים לב יותר מהרגיל. זו דרכה של אמא טבע למנוע אסונות- הפלות. האישה דוחה את הגבר בשליש הראשון ע"מ לשמור על פרי רחמה.
מאחר וידוע לנו כי האורגזמה הנשית מלווה בהתכווצויות הרחם- דומה לפעילות של צירים, מאידך הגוף מפריש הורמונים שגורמים לבחילה, דחייה מבן הזוג. ניתן לטפל בכך ע"י שהבעל יחליף סבון גוף, אולי קרם גוף – להתחיל להשתמש, להחליף בושם, אפטר שייב, דאודורנט וכד'. לנשים שמרגישות בחילות מומלץ לשתות בבוקר מיץ טבעי בתוספת ג'ינג'ר.

אפשרות נוספת היא פשוט לתת לגוף את הזמן לחזק את הרחם והעובר שנוצר ולתת לאישה מרחב ובינתיים לא לאכול מזון אפרודיזיאקים. למשל באבוקדו יש כמות גדולה של ויטמין אי שמגביר את זרימת הדם לאיברי המין ומחזק את האון הגברי. אגוזים – דוברי אנגלית בחרו במילה אחת לתיאור אגוזים ואשכים (Nuts), הסינים היו מגישים אגוזי מוסקט לנשותיהם כדי לעורר את תאוותן והרומאים השתמשו בצנוברים לעורר את האונות של שני המינים. אגוזי מלך, צנוברים, גרעיני דלעת וחמניות מלאים באבץ המצוי בבלוטת הערמונית ובנוזל הזרע.

צדפות מייצרות גם חומצת אמינו ייחודית שאכן מגבירה את החשק המיני ולכן מומלץ לצרוך אותן בעונת ההזדווגות שלהן, באביב. הצדפה גם מלאה ביוד, אבץ וברזל המעוררים את ייצור ההורמון הגברי. שליקת צדפה חלקלקה וקרירה, מדיפה ניחוחות מוכרים של ים ומעלה בעיני רבים את איבר המין הנשי. צדפה טרייה עם מיץ לימון סחוט נחשבת למעדן מעורר תאווה עוד מימי קדם. האננס נחשב עד היום למעורר תשוקה בגלל ריחו העז וטעמו המתקתק. הרבה בזכות צורתו הפאלית הזקופה והארוכה, נחשב האספרגוס למעורר מיני בתרבויות רבות. האספרגוס עשיר גם בחומצה פולית המשפיעה על יצירת תאי זרע חדשים. ארטישוק מה נאמר? פרי שמפשיטים מהעלים ומוצצים את הקצה אין צורך להכביר במילים.

ג'ינסנג "שורש אדם" נקרא כך משום צורתו המשונה המזכירה גוף אנושי ולכן ידוע בסין כמעורר מינית ותורם לפוריות. זנים שונים של שורש הג'ינסנג יכולים להגביר את ייצור תאי הזרע, להעלות את רמות הטסטוסטרון ולתרום לחשק המיני. למפקפקים נא לספור את כמות הסינים בעולם. דבש ממש כמו הגלידה, נמרח ומתקתק. הדבש ידוע בסגולותיו כאפרודיזיאק וכמרפא טבעי לאי אונות בתרבויות רבות בעולם. המצרים הקדמונים השתמשו בו לרקיחת תרופות שונות לאימפוטנציה ועד היום הינו מרכיב חשוב בשיקויי אהבה ופיתוי. חריף- אפשר להתחיל עם סחוג – יש לקחת מלוא החופן בכפית, לעצום עיניים, לתת לטעם לשרוף את הקיבה ולדלג לעבר המיטה. גם שום, חרדל, וואסאבי, פלפל חריף וכל וריאציה חריפה העולה על רוחכם תעודד את בלוטות המין ותגביר את התשוקה. קוויאר ממרח ביצי הדגים שנחשב מעדן מלכים ליודעי דבר. מזין את תאי העצבים ועשוי להעצים את הגירוי המיני. השליש הראשון הוא זמן מצויין לגברים לנקות הגוף מרעלים (במידה ולא חשבו לעשת כן לפני ההיריון) וממזונות הגורמים לאין אונות, מאחר ומחכה להם הפתעה תכף :).

בשעה טובה הגענו לשליש השני- המזונות האלו מומלצים להיאכל בשליש השני ע"י הגבר וחלק מהם גם ע"י האשה 🙂 בכמויות קטנות בלבד. השליש השני ידוע כתקופה מלאת מרץ, אנרגיות טובות, חודשים יותר כיפיים של ההיריון. זו התקופה הכי סקסית של ההיריון הן מבחינת תחושותיה, רגשותיה והרגשותיה של האישה וזה כי רמת ההורמונים שלה מתחילה לתפוס תאוצה. עכשיו היא תחפה על החוסר בחשק המיני שלה בתקופת השליש הראשון.

כרגע לגבר שהיה חכם דיו בשליש הראשון ושמר על עצמו ובעיקר על אהובתו, יהיה הרבה סקס! זו תקופת הפנתרות השובבות. למרות כל החשק ויש הרבה ברוך ה', חשוב לדעת – סביב החודש הרביעי בדיוק מתחילה נפיחות באיברי המין הנשיים שלנו, אשר נגרמת בעקבות ריבוי קיבולת כלי הדם באגן ההריוני שלנו, בגלל זה גם יש יותר חומר סיכה מהואגינה הנשית, בעקבות הנפיחות הזו השפתיים מתנפחות אף הן ויש נשים שמספרות שהשילוב הזה הוא מה שמעצים את כמות ואיכות האורגזמות לכן גם גובר החשק המיני, נשים אשר חוו אורגזמה אחת לפני ההיריון סביר שבהיריון יחוו שתיים ואף יותר, יש מצבים בהם האורגזמות הופכות ממענגות ללא נעימות ולא מהוות פורקן אלא מטרד. אורגזמות רבות עלולות לגרום גם לברקסטונים (צירים מדומים), ההתכווצויות עלולות להמשיך כחצי שעה ואפילו יותר. יכולים להיות לכך כמה גורמים ואחד מהם זהו ההורמון המצוי בזרע (פרוסטגלנדין), לכן ניתן למנוע זאת ע"י שימוש בקונדום או בגמירה מחוץ לנרתיק, במידה וההתכווצויות כואבות ולא נעימות, ואין סיכון ללידה מוקדמת בעקבות מורכבות אחרות בהיריון במידה וקיימות חלילה. התכווצויות אלו נועדו להגמיש את טונוס שרירי הרחם של האישה ההרה ולהכין אותה ואת גופה לצירים האמתיים.(חשוב לומר כי ההורמון במינון נמוך מאוד ולא יכול לגרום ללידה שלא התחילה)!


גורם נוסף לאורגזמות מרובות בהיריון הינם החלומות הרטובים הרבים שאת חולמת/ תחלימי בהיריון :). השדיים שהיו רגישות ואנטי מגע בשליש הראשון, הפכו ליותר אוהבות מגע ואפילו גורמות לגירוי מיני מופרז.

כאשר תזונת האישה ההרה מורכבת ממזון מלוח, השדיים שלה יהיו תפוחות אף יותר מהרגיל בהיריון, לכן לפעמים רצוי ועדיף להימנע ממזון מלוח וגם ממגע מוגזם בשדיים, כמובן הכל עפ"י תיאום מראש עימך, על התנוחה המיסיונרית בשלב זה ניתן גם לוותר בעקבות המגע הישיר עם השדיים. 
עלול להיות דימום בעת חדירה, מאחר וצוואר הרחם גם הוא עקב זרימת דם מרובה לאזור האגן בהיריון. יש לנסות לחדור פחות עמוק או לשנות תנוחה שתכאיב פחות.

בשעה טובה הגענו לשליש האחרון 🙂
אז מה קורה עם גופך עכשיו? הכול גדל וטופח, עכשיו את קרובה מאי פעם לפגוש את אהבת חייך, בשלב זה אין מניעה מקיום יחסים, במידה והכול תקין בהיריון עד כה, במידה ואין פתיחה/ ירידת מים/ מחיקת צוואר הרחם לא החלה.
עיסוי פטמות ואורגזמות מרובות בשלב זה של ההיריון עלולות להביא ללידה, לכן אם אינך מעוניינת בלידה מוקדמת ממליצה לך להימנע מעיסוי הפטמות, מהסקס עצמו אין סיבה להימנע, בטח שלא מאורגזמות – כדאי רק לזכור כי קיים בזרע של הגבר ההורמון שיכול להזמין לידה. אז להשתמש בקונדום ולהשתדל לא להפריז באורגזמות.

בשעה טובה ומוצלחת, ילדת!!!! מזל טוב!!
האם וכיצד לידת התינוק תשפיע על חיי המין?
ההיריון ותהליך הלידה אינם קלים וקיום יחסי מין לאחריהם גם הוא אינו מהווה "משחק ילדים". חשוב ששני בני הזוג יבינו שבמשך מספר חודשים עד שנה לאחר הלידה, יחסי המין (בדרך-כלל) לא יהיו כבימים עברו. חשוב להיות מודעים לכך, להיות מוכנים לשינויים, ובעיקר להיות סבלניים.

מתי אפשר לחזור לחיי מין מלאים לאחר הלידה?
באופן כללי, לאחר הפסקת דימום והפרשות הנמשכים מס' שבועות לאחר הלידה, ניתן לחזור לקיים יחסי מין מלאים. רצוי שהדבר ייעשה רק לאחר בדיקת רופא, המומלצת לביצוע כ- 6 שבועות לאחר הלידה (תקופת "משכב לידה").
חשוב לציין, שנשים שיש להן תפרים בעקבות ניתוח קיסרי, עלולות להתקשות יותר בקיום יחסי מין מלאים.

האם אפשר לקיים יחסי מין ללא חדירה לאחר הלידה?
מותר ואפילו חשוב! ויפה שעה אחת קודם!
בדרך-כלל עקב עייפות, חוסר זמן, חוסר חשק ופחדים כאלו ואחרים, נמנעים בני הזוג מקיום יחסי מין מלאים בפרט, וממגע חושני בכלל. המגע החושני/ מיני חשוב לשני בני הזוג, על מנת שלא ירגישו דחויים ובלתי מושכים. ליטוף, התעלסות ומגע באברי המין חשובים מאוד לקשר הזוגי והאינטימי החדש, שנוצר בין בני הזוג בעקבות הלידה.

האם יש משהו שיש להימנע ממנו לאחר הלידה?
כן! חשוב לדעת, ואין זו המצאה שוביניסטית, שיש להימנע מיחסי מין אוראליים של הגבר לאישה, משתי סיבות עיקריות: האחת, על מנת למנוע דלקת בנרתיק וברחם, והשנייה – קיים סיכון שהגבר ינשוף לנרתיק אוויר, העלול להגיע לכלי הדם ברחם ולגרום לתופעה קשה הנקראת air embolism.
כל השאר – מותר ורצוי, וכל המרבה הרי זה משובח.

מה קורה לחשק ולתפקוד המיני של האישה לאחר הלידה?
רוב הנשים אינן חשות צורך ודחף מיני, במשך מספר לאחר הלידה. הסיבה העיקרית לכך היא תשישות. קיים גם מרכיב הורמונאלי, ובמידה שהלידה הייתה קשה ומייגעת – תהיה הימנעות מיחסי מין מלאים עקב חשש מהריון נוסף.

כמו כן, נשים רבות סובלות מיובש בנרתיק כתוצאה מירידה באסטרוגן ובהורמונים אחרים, תופעה העלולה להימשך עד שישה חודשים. הירידה במתח השרירים באזור הנרתיק, עלולה להקטין את התחושה בזמן יחסי מין, ולהביא לירידה בעוצמת האורגזמה.
באופן כללי, רוב הנשים מתחילות לחוש תשוקה תוך מספר חודשים לאחר הלידה. במידה שהליבידו אינו חוזר לאחר חצי שנה ויותר, יש מקום לפנות לייעוץ מקצועי.


מה קורה לגבר לאחר הלידה?

הזמן, תשומת הלב וההשקעה של האם בתינוק, עלולים לתת לגבר תחושה שהוא דחוי. הרבה גברים עלולים להרגיש קנאה ברך הנולד, ותחושה שהם מוזנחים על ידי אותה אישה שעד לפני זמן לא רב ליבה היה נתון רק להם, ולא למישהו אחר.
כמו כן, ישנם גברים שעלולים לחוש קושי להמשך לבת זוגם. גברים שהיו נוכחים בזמן הלידה וראו את מהלכה, עלולים להרגיש קושי בקרבה פיזית, ואף דחייה כלפי האישה. חלקם חוששים להכאיב לה ומקצתם מוותרים על המין בכלל… וחבל.

האם יש מה לעשות?
יש, ויש הרבה מה לעשות!
התרחיש הלא רצוי, הוא כניסה למצב רגרסיבי בו מתחילות מריבות ילדותיות, קנאה, מאבקי כוחות ותקשורת עוינת שבה שני בני הזוג מתרחקים זה מזה, מתוך תפיסה שהתינוק מפריד ביניהם – דבר הפוגע בזוגיות בכלל, וביחסי המין בפרט.

מאידך, המצב הרצוי הוא מערכת בוגרת הרואה בהריון ובלידה חוויה הבונה ומחברת בין בני הזוג, אשר להם יחסים של הבנה, קבלה וכבוד הדדי.
על הזוג ליצור אווירה מתאימה בבית, ולפנות זמן ופנאי לאינטימיות רגשית בכלל, ולמין בפרט.
סובלנות וחברות באמצעות תקשורת, והרבה אהבה, יביאו להצלחה ולמגעים נעימים.

ולסיום כמה טיפים:
• עם החזרה לקיום יחסי מין לאחר הלידה, מומלץ שלא לבצע חדירות עמוקות, והתנוחה המומלצת היא תנוחת "כפיות".
• יש מקום להשתמש במסכך על בסיס מים, על מנת להקל את החדירה.
• אין חשש למגע בחזה של אישה מיניקה, וגם אין להיבהל מיציאת חלב תוך כדי מגע.
• יש להתאים ולשנות את מועד קיום המגע, בהתאם לנוחות האישה.
• יש לדאוג לאווירה אינטימית ורומנטית.
• לצאת מהבית לכמה שעות, במידה ואת מניקה מומלץ לשאוב חלב ולהשאיר את הוולד אצל הסבתא ולצאת לבילוי רומנטי מחוץ לבית, שינוי האווירה תמיד מיטיב עם האישה ומרים מצב הרוח וגורם לחשק 🙂

* תזכרו כי אתם אוהבים אחד את השני וזה לא השתנה בעקבות חוסר סקס בהתחלה, סקס מופרז באמצע, הלידה ובכלל כל התקופה האחרונה המורכבת והמעניינת. נוסף אליכם יצור קטן ואהוב, שאתם יצרתם באהבה והוא פרי אהבתכם, הוא מחבר ביניכם גם כשנדמה לכם שההיפך הוא הנכון. השתדלו לתת לעצמכם זמן מנוחה, הבינו אחת את השני, תסלחו אחד לשנייה על כביסה או כלים לא נקיים, על בית מבולגן, העיקר שאתם בריאים וביחד.
הכול מסתדר כשיש אהבה 🙂


מאמרים קשורים

Back to top button