טיפולים ברפואה משלימהרפואה משלימה

מהי שיטת מח אחד – קינסיולוגיה

יוסי גולד מגלה הכל על שיטת מוח אחד.

שיטת מוח אחד היא שיטה אשר עוזרת לנו לפענח את הקודים לפיהם המוח שלנו עובד באמצעות שחרורי מתח רגשי. מוח אחד מתבססת על תובנות מתחום הנירולוגיה, נירוביולוגיה, חקר המוח והפסיכולוגיה. שיטת מוח אחד אפקטיבית לשחרר מתח רגשי, אלרגיות, קשיי למידה, זיכרונות ריאקטיביים מתאונות, פוביות וחרדות, התמכרויות, שיפור מערכות יחסים משפחתיות, זוגיות במשבר, השגת יעדים ועוד.

חשוב לזכור, סבל הוא בחירה, אמנם לפעמים בחירה לא מודעת אבל יש ביכולתנו לשנות, ולשפר את איכות חיינו בקלות.

מהו תפקידו של המדריך בשיטת מוח אחד?

תפקידו של מטפל במוח אחד הוא למצוא יחד עם המודרך את הנושאים הרגשיים הלא פתורים שהביאו את האדם למצבו הנוכחי. לאחר מציאת הנושאים הרגשיים הללו אנו עובדים על שחרור החסימות הרגשיות, בכדי לאפשר לגוף לרפא את עצמו ולהחזיר את המערכת החיסונית למצבה הטבעי.

עבודה משלבת בין הרפואה הקונבנציונאלית להדרכה במוח אחד

בזמן מחלה יש לשיתוף פעולה בין רפואה קונבנציונאלית וטיפול מוח אחד יתרונות רבים. כאשר הרופא נותן תרופה יש לא אחת תופעות של דחית התרופה על ידי הגוף תופעות אלו נובעות ממתח רגשי סביב התרופה והמחלה, שחרור מתחים אלו מאפשר השפעה מרבית ומיטבית של התרופה וכן צמצום תופעות הלוואי.

דוגמה נוספת במצב של טיפול בו זמנית יכולה להיות התקדמות בתהליך ההחלמה של הגוף ובהתאם להתקדמות זו יתאים הרופא את המשך הטיפול התרופתי. הדרכה שיטת מוח אחד מחזקת את הגוף ומאפשרת לו תהליך החלמה מהיר יותר.

במידה והרופא מחליט על התערבות כירורגית עוזרת השיטה להורדת מתחים סביב התהליך הרפואי הצפוי וסיכויים טובים יותר להצלחה של הטיפול הרפואי.

במקרים מסוימים כאשר הרופא המטפל מאשר דחית הניתוח עבודה במוח אחד יכולה להשפיע על הצורך בניתוח.

המודרך- המטופל הוא הסמכות העליונה בתהליך הטיפולי. תפקיד הגורמים המקצועיים ללוות אותו ולתת לו את הכלים הידע והכוחות להגיע לבחירה מלאה מתוך מגוון האפשרויות העומדות לפניו.

תהליך העבודה
בתהליך העבודה נזהה את הנושאים הרגשיים הטעונים הטורדים את שלוות הנפש ומביאים את הגוף למצב של קושי או חולי. נשחרר חסימות פיזיות ואנרגטיות, נשחרר את המתח סביב נושאים לא פתורים כגון: קשר עם הורים, הצורך לרצות, מערכת צפיות שלא עמדנו בהם, חסימות לחיבור אל העצמי, מודעות וכו'. חלק בלתי נפרד מתהליך הטיפול הוא איתור "גיל סיבה". המושג "גיל סיבה" הוא ביטוי לגיל אשר בו חווינו חוויה משמעותית שלא עיבדנו אותה עד היום.

יש לזכור כי בזמן מתח אנו מפעילים את המוח האחורי- את ה-c.i.a., המוח הקדום, מערכת ההישרדות. הc.i.a. – משווה בין האירוע של היום לאירועים דומים בעבר ומעלה זיכרונות כיצד פעלנו במקרים דומים. התוצאה היא שמתוך חוסר בחירה וחוסר מודעות אנו פועלים בהווה לפי דפוסי העבר ללא תהליכי בחירה אמיתיים ושיקול דעת.

לפני סיכום: מצב חולי בגוף האדם איננו המצב הטבעי של האדם. מצב זה איננו נגרם בגלל תזונה לא נכונה או בגלל זיהום האוויר אלא הגורמים למחלה הם: הכעס, החרדה, רגשות שנאה ונקמה, חוסר חום ואהבה ועוד.

יש "מצב" למצב טבעי?
ילד הגדל במשפחה תומכת ואוהבת, ילד המרגיש בסביבתו הקרובה בטוח ומוגן ומצויד במערכת חיסונית חזקה יותר. לילד זה הציוד הדרוש והכלים החיוניים להתמודד עם קשיים ובעיות שעלולים להיווצר במהלך חייו.

חשוב שההורים יהיו עם עין רואה אוזן קשובה ושיקול דעת רגיש לקלוט את המצב של הילד. כשיש שינוי במצב התקין כדאי להורה לבדוק את עצמו כיון שהילד הוא ה"ברומטר" לתהליכים בקן המשפחתי. שחרור מתחים בקן המשפחתי יחזיר את אנשי הבית כולם לבריאות ותפקוד מלא.

ליצירת קשר ופרטים מלאים על יוסי גולד

Back to top button