הדרכת הורים

שבעה טיפים להפגת מתח

מאת: פורטל אלטרנטיבלי, רחלי ברקוביץ
מתקשים להעסיק את הילדים כל כך הרבה שעות, הדופק מואץ, חוסר ודאות? זה בדיוק הזמן להתעטף עם בני המשפחה, לשחק, לצחוק וכך לשחרר את המתח שהצטבר….

מתח וחרדות מקשים על חיי היום-יום. כאשר המתח גובר קשה לנו להתרכז בדברים החשובים, הטייס האוטומטי עובד, קשה להעסיק את  הילדים כל כך הרבה שעות, הדופק מואץ, בליל של רגשות, חוסר ודאות? זה בדיוק הזמן להתעטף עם בני המשפחה, לשחק, לתרגל, לצחוק וכך לשחרר את המתח שהצטבר….

נסו תרגיל אחד או שניים במהלך היום שלכם.

1. 'ינשוף' – ננשוף בעזרת קש בכדור פינג פונג או בכדור צמר גפן, הראשון שיגיע אל קו הסיום יצבור נקודה, כך ממשיכים מצד לצד, מספר תורות. צוברים כמה שיותר נקודות, ככל שיהיו יותר שחקנים, כך יהיה יותר כיף, כשההורים שותפים, האווירה יותר מצחיקה ומשעשעת.

2. ניפוח בלון – מנפחים בלון למשך עשר שניות (לנפח כמה שיותר גדול, לקחת שאיפות גדולות) , בסיום הספירה משחררים את הבלון בחלל שישתולל, ככל שנחזור על הפעולה כך נשתעשע יותר ונרגע יותר.

3. בועות סבון – הפריחו בועות סבון, בקשו מהילדים לתפוש או לפוצץ את הבועות, אפשר לשלב עמידה על רגל אחת, או תוך כדי קפיצות  על שתי רגלים…


4. משחקי כדור (מגומי או ספוג)- משחק כדורגל: הרגלים משמשות כשערים, הידיים הודפות את הכדור.
מסירות כדור עם שליפות – עומדים בזוגות או במעגל… מחליטים על קטגוריה ומתחילים להתמסר, מי שמקבל את הכדור צריך לשלוף מילה מתאימה, רעיונות לקטגוריות: צבעים, פירות, שמות של ילדים מהגן/כיתה, כלי תחבורה, דגמים של מכוניות, שחקני או קבוצות כדורגל.

5. משחקי בלון – מתמסרים ללא הפסקה ושומרים שהכדור לא ייגע ברצפה או בקירות.

6. משחקי זיכרון בתנועה – מציירים עם היד שמניות ובמקביל משחקים משחקי שרשרת מילים: האות האחרונה במילה הראשונה … תהייה  האות הראשונה במילה הבאה וכן הלאה: למשל כדור…ראש…שעון.


7. 'איזו חיה' – הילד בוחר בעל חיים ובעזרת פנטומימה, יראה תנועות (ללא מילים) , על הקהל לשאול שלוש שאלות בלבד, מותר לענות רק ב'כן' או 'לא', לאחר שאילת השאלות מנחשים את החיה.

ככל שהילדים יהיו יותר בתנועה, יפעילו את הזיכרון והחשיבה, ינשמו, יצחקו…. כך יהיה רגוע ונעים יותר 

המציאו עוד משחקים כיד הדמיון, שמרו על עצמכם!
מאחלת לכם ימים שקטים ובשורות טובות.

ליצירת קשר ופרטים נוספים על רחלי ברקוביץ.


מאמרים קשורים

Back to top button