נטורופתיה

דבש לפנים

מאת: פורטל אלטרנטיבלי, ליטל גת
מתכונים לתרופות דבש ביתיות ונוסחות למסכות מזינות לעור הפנים.

במסורת היהודית הדבורה נחשבת לטמאה ולכן היא אסורה למאכל, אך דבשה הוא טהור. הרמב"ם מייעץ לנהוג בזהירות בדבש: "הדבש והיין רע לקטנים ויפה לזקנים"(משנה תורה, ספר המדע, הלכות דעות פרק 4 הלכה י"ב). ובמסכת יומא פ"ג ע"ב, מוצג הדבש כאמצעי חירום לטיפול נפשי, למי שנתקף בבולמוס: "מי שאחזהו בולמוס מאכילים אותו דבש, כשהדבש מאירים מאור עיניו של אדם".

ואכן לדבש תכונות רפואיות רבות: הוא מביא להקלה בבעיות עיכול, בשל הנבמה האנזימתי שלו ויכולתו לספוח נוזלים; לדבש יש יכולת דיכוי וקטילת חיידקים, שפיתחו עמידות לאנטיביוטיקה, למשל, נמצא כי דבש בריכוז של כ-10% מעכב לחלוטין את התפתחותו של חיידק סטפיקלוקוקוס אאוראוס, שגורם לזיהום פצעים, ואשר פיתח עמידות כנגד סוגים רבים של אנטיביוטיקה. לדבש יש יכולת לזרז החלמתם של פצעים וכוויות ומומלץ להשתמש בו בחבישות.

לילדים עד גיל 18 לא מומלץ לאכול דבש. הסיבה הפיזיולוגית לכך, היא העובדה שמיצי מערכת העיכול של התינוק אינם חומציים מספיק, כדי לקטול את חיידקי קלוסטרידיום בוטולינום, שעלולים להימצא בדבש בצורה רדומה (נגבים). התפתחות החיידקים מתוך הנבגים עלולה לגרום להרעלה ולמחלת הבוטוליזם: מחלה נוירולוגית, שעלולה לגרום לבעיות ראייה, קושי בדיבור, בבליעה ובנשימה ואף למוות.


הדבש כמזון בריאות

סוכרים – המרכיב העיקרי בדבש הוא הסוכרים (70%), רובו פרוקטוז (סוכר ממקור פירות), זאת לעומת גלוקוז. פירוקו של הפרוקטוז בגוף איטי יותר, והוא אינו את רמות הסוכר בדם בצורה מהירה.

נוגדי-חמצון (אנטיאוקסידנטים) – בדבש אפשר למצוא ריכוז גבוה של חומרים נוגדי-חמצון, תכונה זו מעמידה אותו בשורה ראשונה עם הפירות והירקות, שמסייעים בהתמודדות היומיומית של הגוף, עם תהליכי החמצון המתרחשים בו, העלולים לגרום לסרטן.

תרופות ביתיות להקלת תופעות הצטננות ושפעת
1. מערבבים כף דבש איכותי עם חצי לימון טרי סחוט ומים פושרים. שותים עד 3 פעמים ביום.

2. מניחים בצל בחצי כוס מלאה בדבש. מכסים לכמה שעות עד שמתקבל סירופ. שותים 2 כפות סירופ, 3 פעמים ביום.

3. תה להקלה על ליחה – חולטים חצי כפית זנגביל, חצי כפית ציפורן וחצי כפית קינמון. מערבבים ומוסיפים כף דבש.

4. משקה להקלה על ליחה – שמים חצי כוס מים וחצי בצל בפינג'אן או סיר קטן. מחממים על אש קטנה במשך 3-4 דקות, עד שמתקבל נוזל צהבהב. מוסיפים כף דבש ושותים פעמיים ביום, (בבוקר ולפני השינה)


5. משקה נגד כאב ראש – מוסיפים 2 כפות חומץ תפוחים וכף דבש לכוס מים ושותים בלגימות קטנות.

מסכות דבש להזנת עור הפנים
 1. מערבבים במערבל מזון או בלנדר:1 מלפפון, 1 כף יוגורט ביו, 1 כפית דבש. מורחים את המסכה על אזור הפנים, עד שהיא מתייבשת. שוטפים במים פושרים.

2. מערבבים כף דבש, חצי לימון סחוט, חצי מיכל יוגורט ביו וחלבון ביצה מוקצף. מורחים על אזור הפנים, משאירים מספר דקות ושוטפים במים פושרים.

3. מועכים חצי בננה ומוסיפים כף דבש ו-3 כפות יוגורט ביו. מורחים על הפנים, למשך מספר דקות ושוטפים במים פושרים.

4. מסיכה לעור יבש – מרסקים 2 כפות אבוקדו ומוסיפים כף דבש וחלמון ביצה. מערבבים לערבב ומורחים על הפנים. משאירים למשך 20 דקות ושוטפים במים פושרים.


מאמרים קשורים

Back to top button