צמחי מרפארפואה משלימה

צמחי מרפא סיניים לטיפול בפוריות האישה

כיצד צמחי מרפא סיניים מסייעים לטיפול טבעי לפוריות בנשים על פי הרפואה הסינית.

טיפול טבעי בבעיות פוריות בנשים על פי רפואה סינית מאפשר טיפול טבעי לפוריות בנשים על פי הרפואה הסינית, כאשר הטיפול הטבעי כולל שילוב של תזונה נכונה, צמחי מרפא סיניים ודיקור סיני לפוריות.

בעיות פוריות ועיכובים בקליטה להריון הם נחלתם של זוגות רבים בתקופתנו. ישנן השערות שונות ביחס לסיבות להתרחבות תופעת הבעיות הפוריות. יש המצביעים על דחיית גיל ההורות בעקבות היבטים כלכליים ותעסוקתיים כגורם עיקרי, וכן מוזכרות גם השפעות של גורמים אקולוגיים ומזהמים שונים במזון ושל אורח חיים מאתגר ומלחיץ. כך או אחרת, התמודדות עם עיכובים וקשיים להרות היא חוויה לא פשוטה. בהקשר זה חשוב לציין שלרפואה הסינית פתרונות אפקטיביים ופורצי דרך בטיפול בבעיות פוריות אצל נשים! לפניכם חלק ראשון במאמר המיועד להרחיב את הידע שלכם בנושא צמחי המרפא הסיניים כדרך טיפולית לשיפור פוריות האישה, שיעילותה המדהימה הוכחה במחקרים מדעיים. בחלק זה ובמאמרי ההמשך (צמחי מרפא סיניים לטיפול בפוריות האישה – חלק ב' וחלק ג'), נפרט אודות לאופן בו ניתן להבין את בעיות הפוריות על פי הידע של הרפואה הסינית, וצמחי המרפא הרלוונטיים לכל מצב ואבחנה.

צמחי מרפא סיניים לטיפול בפוריות האישה
את צמחי המרפא הסיניים שאפקטיביים לטיפול בפוריות האישה אי אפשר לספור על יד אחת. לא זאת בלבד שקיימים מאות של צמחי מרפא, ההתאמה נעשית באופן אישי לכל מטופלת, על פי האבחנה הייחודית לה. עם זאת, ניתן לחלק את הצמחים לכמה קבוצות עיקריות על פי האסטרטגיה הטיפולית שלהם:

1. צמחי מרפא לחיזוק אנרגיה
• צמחי מרפא המחזקים את האנרגיה (את הצ'י), ניתנים לטיפול במצבים בהם, על פי התשאול והאבחנה, נמצא מצב של חולשה אנרגטית. חולשה אנרגטית עשויה להופיע בכליות, המשפיעות רבות על מערכת הפוריות על פי הרפואה הסינית, או במערכת העיכול, שחיונית לייצור דם וצ'י מהמזון. הדם המועשר מתוצרי פירוק המזון חשוב על מנת לעבות את רירית הרחם ולאפשר השרשה של העובר, וכן על מנת להזין אותו כראוי בהמשך ההיריון. בנוסף לכך, האנרגיה של מערכת העיכול ומרכז הגוף, תומכת בהחזקה של איברים בגוף בכלל, וחיזוקה משמעותי על מנת למנוע הפלות. הנה כמה דוגמאות לצמחים המחזקים את הצ'י (האנרגיה) שיכולים להיכלל בטיפול בבעיות פוריות הקשורות לחוסר אנרגטי: ג'ינסנג (או בשמו הסיני ren shen), אסטרלגוס (Huang qi), אטרקטילודס (Bai zhu).

2. צמחי מרפא להזנת הדם
• צמחי מרפא המזינים את הדם, נרשמים עבור מטופלות שאצלן אובחנה חולשה וחסר בדם. יש לציין שלמרות ולעתים המצב הנקרא ברפואה הסינית חולשת דם יתקיים במקביל לאנמיה הניתנת לאבחון בבדיקות מעבדה, תיתכן גם אי חפיפה בין השניים. זאת מאחר ובמידה ויש גם חוסר בנוזלי גוף, ייתכן מצב בו למעשה רכיבי הדם החיוניים חסרים, אולם בעקבות ריכוזו הגבוה בדיקות המעבדה תקינות. ברפואה הסינית ניתן לאבחן מצבי חולשת דם על פי סימפטומים אופייניים כמו : סחרחורות, יובש בעור ובשיער, קשיי שינה וריכוז ועוד. איכותו וחוזקו של הדם חשובים מאוד ביכולתה של אישה להילקט להיריון, מאחר והם משפיעים על עובי רירית הרחם, ועל יכולתו של הגוף להזין את העובר ולתמוך בהתפתחותו. לפניכם מספר דוגמאות לצמחים הניתנים ברפואה הסינית לחיזוק הדם אצל נשים המבקשות להרות: אדמונית לבנה (bai shao), ארכובית סינית (ho shou wu) ואנג'ליקה סינית (dang gui).

הנכם מוזמנים לעיין בחלק ב' ו-ג' של המאמר להרחבת ידיעותיכם בנושא טיפול טבעי בבעיות פוריות בנשים על פי הרפואה הסינית. זכרו שידע הוא כוח והרחבתו מהווה צעד חיוני וחשוב לקראת ריפוי!

צמחי מרפא סיניים לטיפול בפוריות האישה – פרק ב' לחצו כאן
צמחי מרפא סיניים לטיפול בפוריות האישה – פרק ג' לחצן כאן

Back to top button