צמחי מרפארפואה משלימה

Verbena Officinalis וֶרְבֶּנָה רפואית

ורבנה רפואית עוזרת להרגיע אותנו. כל מה שרצית לדעת על ורבנה רפואית.

ורבנה רפואית הוא צמח מרפא בעל תכונות מעולות. ורבנה רפואית יעיל לטיפול בדיכאון, חרדות, מצבי היסטריה, כאבי ראש ומיגרנות, הפרעות שינה למיניהן ולמצבים בהם יש צורך לאושש את מערכת העצבים כמו למשל אחרי תקופת מתח ארוכה ומתישה.

מהו צמח הורבנה?
באופן מאוד מפתיע, יודע הטבע לנתב ולתזמן כל דבר בעיתו בחיים שלנו על פני הכדור.
כך, הבין זה שאחראי על הסדרים על פני הכדור בו אנחנו חיים, שבישראל בעונת הקיץ, כשחם ולח כל כך מחוץ למזגנים, כדאי שיהיו כמה וכמה גורמים מרגיעים, שיתנו איזון למקום הזה… מי אמר סטרס ולא קיבל ורבנה – הא?…

הצמח המופלא הזה בעדינותו למראה, מ ר ג י ע… מדובר בצמח שאחת מתכונותיו הספציפיות משוייכת ישירות למערכת העצבים אותה הוא יודע לאזֵן ולנרמֵל או במילים אחרות, וֶרבנה מביאה את מערכת העצבים למצב מאוזן שָלֵו ורגוע.

שימוש בוורבנה יעיל לטיפול בדיכאון, חרדות, מצבי היסטריה, כאבי ראש ומיגרנות, הפרעות שינה למניהן ולמצבים בהם יש צורך לאושש את מערכת העצבים כמו למשל אחרי תקופת מתח ארוכה ומתישה.

נרצה להשתמש בורבנה לתקופת שיקום והתאוששות ממחלות, דכדוך אחרי מחלות כצמח שיודע לאושש, משפר תהליכי עיכול (צמחים מרים מחזקים את מערכת העיכול) למצבי צהבת, התקף של כיס- מרה בהקשר של אבני- מרה והפטיטיס וכמחזק כללי.

נשים שסובלות מכאבי מחזור, אמנוריאה PMS –תסמונת קדם ויסתית ואף נשים מניקות המעוניינות להגביר את ייצור תפוקת החלב – לכל אלו יהיה נכון להשתמש בורבנה.

גם במערכת הנשימה יודעת הורבנה לטפל ויעילה לשימוש במצבי הצטננות, הורדת חום, כחלק מטיפול באסטמה ובפרט במצבי אסטמה שמחריפה בהקשר של סטרס ומתח.

אם נסכם את פעילויותיה של הורבנה הרי שהצמח מרגיע, ספציפי לטיפול במערכת העצבים, מחזק את הגוף באופן כללי ולכן יעיל לטיפול בהתאוששות ממחלות, מעודד ייצור חלב אם, נוגד כיווץ, שומר ומגן על הכבד, נוגד דיכאון, משפר מצב-רוח, מטפל בזרימת מיצי מרה מהכבד לכיס המרה.

שימו לב שהצמח אינו מתאים לשימוש לנשים הרות.
תופעת לוואי מוכרת בשימוש יתר היא הקאות.
אם החלטתם להתנסות בורבנה זה בהחלט נפלא –מומלץ שתיגשו להרבליסט קליני או לנטורופת/ית להתאמת ריכוז וכמויות ו/או שילוב עם צמחים אחרים שעשויים להתאים לצרכיכם.

Back to top button