אימון אישי

השגת שליטה עצמית בחיים

מאת: פורטל אלטרנטיבלי, אורית מזרחי
מרגישים חוסר שליטה על החיים שלכם? אימון אישי יכול לעזור להגיע לאיזון והצלחה.

מרגישים חוסר שליטה על החיים שלכם? אימון אישי יכול לעזור להגיע לאיזון והצלחה

שליטה עצמית היא יכולת חשובה כדי להשגת מטרות וליכולת להימנע מתוצאות שליליות. כיצד מתפתח קושי בשליטה עצמית וכיצד אימון אישי יכול להעניק לנו שליטה עצמית והצלחה בחיים.

מהי שליטה עצמית?
לכל אחד מאתנו מצוי מנגנון איזון שבא להגן עלינו באיזושהי דרך- שליטה עצמית, שליטה על דרך ההתבטאות שלנו ודרך ההתנהגות שלנו. זו שליטה בריאה ומוצדקת כל עוד היא לא מונעת מאיתנו להיות מי שאני באמת ולחיות את הרצונות והשאיפות שלי בחיים.


יש כאלה שנמצאים בשליטה מטורפת ומחזיקים זוגיות של שנים רק כדי לא להיפרד ולהגיד שהם גרושים, יש כאלה שמחזיקים משרה ששווה עשרות אלפי שקלים בחודש אבל שונאים לקום כל בוקר לעבודה, יש כאלה ששולטים ברגשות שלהם ולא מעיזים להגיד למישהו אני אוהב אותך פן יקבלו דחייה.

כשאנחנו נמצאים בשליטה פנימית, כזאת שדוחקת את הרגשות שלנו ואת המחשבות שלנו, את מה שאנחנו רוצים להגיד ולבטא- זו שליטה בחיים עצמם!

אנרגיית החיים היא אנרגיה של אהבה, של זרימה, של נוכחות ואושר.

כשאנחנו שולטים ברגשות ובתוצאות משחק החיים, זה אף פעם לא יהיה לטובתנו. זה אומר שיש איזשהו פחד שמונע ממני להיות באמת שלי.

שליטה תוקעת אותנו, יש את האשליה הזו שאם אשחרר שליטה אני אפסיד משהו כ"כ יקר שלא אוכל אח"כ לתקן את המצב. אך ההיפך הוא הנכון, כי כאן אנחנו מפסידים את עצמנו ואת החיים.

הגיע הזמן ללכת עם הלב, עם האמת והתשוקה שלי, אחרת לא נחווה את הרגשות העצומים שיכולים להתקיים בתוכי, לא נחווה סיפוק, אושר ואהבה, שאלו הם הרגשות שאנחנו תמיד שואפים להגיע אליהם.


איך אנחנו יודעים שאנחנו בשליטה?
כשאנחנו לא מסוגלים אפילו לדמיין את המצב ההפוך, למשל; שאני גרוש/ה, שאני מודיע על פיטורין, שאני לא מסוגל לחשוב אפילו להישאר רווק כי הקוד החברתי אומר אחרת…
כל מה שצריך כדי לשחרר שליטה ולהיות בזרימה עם האני הפנימי שלי ועם החיים זה להתיר את כבלי הפחד ולאזור אומץ.

בתור התחלה, לדמיין את המצב שאני הכי רוצה שיקרה, לבקש מהלב את מה שאני מייחל לו באמת. לדמיין את זה יום ביומו, לאט לאט המיינד יבין שאין ממה לפחד, הפחד הוא אשליה שנועדה להרחיק אותנו מהאהבה בחיים. וכפי שאנחנו יודעים, מחשבה יוצרת מציאות, כשיש מחשבה + רגש הכל יתכוונן להגשמה במציאות.

נוכל להגשים את רצונה של הנשמה, זה יהיה שחרור ענק, כאילו מאות קילוגרמים של אבנים ירדו לנו מהלב והנשמה, זה יביא שלווה עמוקה וריפיון, זה לחזור לשפיות, בלי הצורך לחשוב איך אני מסתיר את זה, מדחיק את זה ומדבר שקרים.

יש יותר טוב מזה?

ליצירת קשר ופרטים נוספים על אורית מזרחי


מאמרים קשורים

Back to top button