אהבה רוחנית

זוגיות מאוזנת

מאת: פורטל אלטרנטיבלי, אייל שריג
יותר ויותר זוגות לא מחזיקים מעמד בסבב הראשון ואנו מוצאים שיעורי גירושין הולכים ועולים משנה לשנה. אנסה במאמר זה לתת מספר טיפים.

מאמר זה מוקדש לזוגות הנשואים באושר ושוב באושר בסבב הראשון. שלא נבין לא נכון, מתאים בהחלט גם לנשואים באושר ואושר בפרק ב', אך לכם פרק ב', יש עוד קשרים וערוצי תקשורת והתייחסות שאין בפרק א'.

 לצערי, יותר ויותר זוגות לא מחזיקים מעמד בסבב הראשון ואנו מוצאים שיעורי גירושין הולכים ועולים משנה לשנה. אנסה במאמר זה לתת מספר טיפים, רעיונות איך לתחזק ולשמר מערכת הנישואין, כדי לנסות ולעזור במשהו לעצור את המגמה.

כיום בעידן המודרני, הלחץ על הפרט הולך ונעשה כבד יותר ויותר, אם רק נעצור ונסתכל סביבנו איך אנו חיים, ומה הכל נעשה סביבנו, מהי מערכת הציפיות והדרישות מכל אחד, זהו מצב שאם לפני 50 שנה היינו מתארים אותו, זה היה בהחלט סרט דמיוני.


אנו מחוברים בקשר ובתקשורת 24 שעות. שומעים ומקבלים מידע מאין ספור מקורות מידע, עיתונים, טלוויזיה לתוכניותיה השונות, אינטרנט, מייל, פייסבוק, חדשות, ועוד ועוד תוכנות, וערוצי מידע וידע הסובבים אותנו. אין לנו רגע מנוח, ואם פעם נסיעה לחו"ל הייתה סוג של שקט, ניתוק, הרי היום בעידן הטלפון המחשב הנייד והסמארטפונים לסוגיהם עם רשתות הגלישה בכל מלון ובית קפה, אנו נגישים וברי השגה בכל רגע נתון.

למה אני מפרט כל כך בנושא. כאשר נסתכל על שיגרת חיינו ונבין כמה אנו משקיעים זמן ישיר ועקיף בכל מה שהזכרתי, ובמה שלא הזכרתי. כאשר נשווה זאת להשקעה באישה ובילדים, חלקנו הגדול, יאלם דום. כיום, הגבול בין העבודה ועולם הטלוויזיה, האינטרנט והגלישה האוטומטית מהנייד, מטשטש את הגבולות בין התא המשפחתי האינטימי, לבין שאר החיים. המציאות מתכופפת אל מול הדמיון. אנו נחשפים לאין ספור תוכניות, מאמרים, סיפורים וחוות דעת על כל תחום ונושא, דבר הגורם לא פעם לבלבול אישי, זוגי ומקצועי. בכל מערכות ההשוואה בין החיים הריאלים לחיים בטלוויזיה ובאינטרנט אנו מאבדים פרופורציות. כל אלה גורמים למתח, עיוות, למערכת ציפיות לא נכונה ולא מציאותית בין בני הזוג ומהילדים.

אחרי כל הפתיח הארוך הזה, שהיה על מנת לשקף את מציאות חיינו, מי שעדיין לא מבין ומאמין, שיסתכל על ילדיו איך הם חיים וגדלים. ממי ומהיכן הם שואבים היום את עולמם, ממי הם לומדים, ואת מי הם מצטטים, ומשווים. מי ומה החלום שלהם לעתיד.

מה עושים כדי לשמר חיי זוגיות ומשפחה מאוזנים?
(כל הכתוב בהמשך נכון לשני בני הזוג).
•רצוי וחשוב להגדיר זמני משפחה, בהם כל האנרגיה שלנו מופנית רק למשפחה. רצוי ומומלץ להעביר הטלפונים למצב שקט, ובסוף היום אפשר לראות מי חיפש אותנו. נתקו לחלק מהזמן את הגלישה באינטרנט בניידים.

•וודאו כי המשפחה מתכנסת יותר פעמים לארוחות ערב יחד. ללא פלאפונים ליד השולחן, וללא טלוויזיה דולקת ברקע. נצלו זמן זה להסתכל אחד על השני, לדבר, להעביר חוויות. זמן איכות כבר אמרנו?


•מאוד מומלץ! לקבוע זמן איכות פעם בשבוע רק של בני הזוג. זמן בו יוצאים מחוץ לבית ללא הילדים, ונמצאים יחד. אם זה טיול קצר, הליכה לסרט, יציאה לבית קפה, העיקר להיות יחד ולבד. תתפלאו, עם הזמן לא תוכלו לוותר על זה.

•יש לקבוע זמני טלוויזיה וישיבה מול המחשב. רצוי שיהיה בשעות שהבית כבר שקט, והזמן הזה לא בא על חשבון המשפחה.

•השאירו העבודה בעבודה. עדיף להישאר עוד שעה בעבודה, מאשר להגיע הביתה, ולהתיישב לעבוד.

•חשוב מאוד שנכנסים הביתה, מי שמגיע שני, ייקח אויר לפני הדלת, וייכנס עם חיוך, סבלנות וסובלנות. יתייחס לכל אחד מבני הבית ובמיוחד לבן או בת הזוג, ורק אח"כ ייקח לעצמו כמה דקות להתאקלם.

•אפשרו לבני הזוג שלכם אחה"צ אחד בשבוע להיות עם עצמם, ללא הילדים, לבד. תתפלאו איך הם יחזרו טעוני אנרגיה ועם רצון ויכולת להכיל.

•דברו אחד עם השני לאורך היום פעם ביום, מה נשמע, איך עובר. על תחכו ללילה, כשכבר כולם סחוטים ועייפים.

•שלחו פעם בזמן SMSחיובי, לבן/בת הזוג. קנו פעם בכמה זמן משהו קטן, לתשומת לב, לא שכחתי.

•תנו מחמאה בבקר לפני הפרידה לעבודה.

•תכננו מראש מה עושים יחד בסופי שבוע. נתקו עצמכם מהעבודה, טלוויזיה, מיילים וכו'.

•הטיפ אולי החשוב מכל – ד ב ר ו !! דברו אחד עם השני, על תשמרו בבטן כלום. נעלבתם, לחוץ לכם בעבודה ואין לכם זמן, ההורים של… מעצבנים, שתפו, דברו אל בני זוגכם, התייעצו. לא פעם יושב עם זוגות, ופתאום יוצאת תלונה מאחד מהם, והשני בהלם. בכלל לא ידע. האמינו לי, 90% מבעיות ופערי הזוגיות ניתן היה לפתור, עם בזמן הנכון היינו מדברים, משתפים, מתייעצים עם בני הזוג. מי כמוהם מכיר אותנו, יודע עלינו הכל. אנו מתבגרים יחד, מגדלים ילדים יחד, חווים חוויות יחד. נכון לפעמים קשה, אנו כבר לא בני 18, 22, צעירים ומשוחררי דאגות, וזה נכון לגבי שני בני הזוג. מצאו כל יום מחדש את בן או בת הזוג שלכם, דברו איתם, תתגאו בהם, ספרו עליהם.

מה למדנו:
חשוב לשים גבול בין העבודה לחיי המשפחה, חשוב לשים גבול בין חיי הטלוויזיה, טלפון נייד והאינטרנט, לבין חיי המשפחה. חשוב לחשוב ולטפח את הקשר הזוגי והמשפחתי כל השבוע וכל הזמן. חשוב ביותר לדבר עם בני הזוג.


מאמרים קשורים

Back to top button