גוף ונפש

שליטה במצבי לחץ בעולם משתנה

מאת: פורטל אלטרנטיבלי, רובין שארמה
כיצד להשאר בשליטה גם כשהמצב מסביב מלחיץ מתמיד?

אנחנו חיים בעולם מלחיץ מאוד. הלקוחות שלך דורשים ממך יותר מאשר אי פעם, הבוס שלך מצפה לתוצאות רבות יותר בפחות זמן ועד שאתה שולט בטכנולוגיה אחת, היא לעתים קרובות כבר מיושנת. השינוי הקבוע בשוק ובחברה הוא כל כך נרחב עד שהוא גורם לראשך להסתחרר.
 
ב-30 השנים שחלפו הופק יותר מידע חדש מאשר בכל התקופה של 5000 שנה משנת 3000 לפני הספירה ועד שנת 1965. ההשפעה של האתגרים החדשים האלה הייתה יצירת מגיפה בלתי נראית, כזו שיש לה פוטנציאל לגזול ממך את היצרנות, היצירתיות והיעילות שלך באופן ששום דבר אחר לא הצליח לעשות.

שמה של המגיפה הזו? לחץ.


להלן 7 שיעורים לשליטה במצבי לחץ שאותם אני מלמד את מקצועני המכירות בסמינרים שלי כיצד לשלוט במצבי הלחץ ולהישאר ממוקד בתקופות סוערות כאלה:

 1. מסגר מחדש את השלילי כחיובי. לחץ הוא ביסודו עניין של תפיסה. בעוד שמצגת מול קבוצה של 100 לקוחות פוטנציאליים עשויה לעורר פחד בלבו של מקצוען מכירות אחד, מישהו אחר יראה זאת כהזדמנות עסקית נהדרת. התמודדות עם מצבי לחץ מתייחסת לניהול המחשבה. ככל שתמסגר מחדש בצורה יעילה יותר אירועים שליליים לכאורה כנסיבות חיוביות, כך תישאר יותר מונע, יצרני ואנרגטי. כאשר מופיע גורם לחץ, שאל עצמך: "האם יש דרך טובה יותר לפרש את המצב הזה?" או "האם זה באמת ישנה עוד 3 שנים מעכשיו?" זכור, כל המכשולים הם שיעור להתפתחות וכל כישלון חיוני להצלחה.

2. התפתחות מתמשכת. הדרך הטובה ביותר לנהל שינוי היא להמשיך ולהתפתח. 
באופן אירוני, בהיצמדות לדרכי החשיבה והפעולה הישנות בתקווה למצוא מעט ביטחון בזמנים טרופי-שינוי אלה, אתה למעשה מעמיד עצמך בעמדה חסרת הביטחון ביותר. קצב השינוי בעולמנו תמיד יגדל כאשר אנחנו מתקדמים לתוך המילניום החדש, אז קבל את השינוי ואמץ אותו. קבל החלטה להפוך לשולט בשינוי והתחל לראות את עצמך כסטודנט לאורך כל החיים. קרא במשך 30 דקות ביום, לך לסמינרים של הכשרות והאזן לקלטות לימודיות חינוכיות ולקלטות של מוטיבציה ברכבך. באמצעות הרחבת בסיס הידע המקצועי שלך, אתה לא רק תצליח כאשר תעמוד בסופו של דבר מול השינוי, אתה תהיה בעמדה כזו שתוסיף ערך רב יותר לארגון שלך.

3. התמקד בדברים בעלי ערך. עליך להיענות לדרישות רבות ואתה פשוט לא יכול לעשות את הכול. 
כמו שאני מלמד מקצועני מכירות בסמינרים שלי לניהול זמן, "האדם שמנסה לעשות את הכול לא ישיג בסופו של דבר כלום". או כפי שקונפוציוס ציין לפי שנים רבות: "האדם שרודף אחרי שני ארנבים לא תופס אף אחד מהם". למבצעים מעולים יש תחושה ברורה לגבי הפעילויות שכדאי להם להקדיש להן מזמנם ולגבי הפעילויות שתורמות מעט למשימות המקצועיות והאישיות שלהם. לכן יש להם משמעת עצמית להתמקד רק בפעילויות שטובות ביותר עבורם, בפעילויות שיוצרות את התוצאות שהם רוצים. התמקדות בדברים בעלי הערך היא פתרון הזהב לניהול זמן ולמימוש בחיים. כמו שגורו הניהול פיטר דרוקר טען: "אין דבר חסר תועלת יותר מאשר לעשות ביעילות משהו שאסור היה לעשותו כלל".

4. תכנן את זמנך. אם אתה לא מקדיש זמן כדי לתכנן את סדר העדיפויות שלך ביומן, סדר העדיפויות של מישהו אחר יקבע את התכנון היומי שלך. כל הגברים והנשים שהם מבצעים מצוינים מבינים שהזמן הוא המשאב היקר ביותר שלהם ושומרים עליו בחוכמה. בכל מוצאי שבת הקצה 30 דקות לתכנון השבוע שלך ושאל עצמך את השאלה היעילה הזו: "אילו מטרות עליי להשיג עבורי בשבעת הימים הבאים כדי שארגיש שהשבוע הזה היה מוצלח?" כתוב את המטרות הקטנות אך החיוניות הללו ביומן שלך וקבע תאריך יעד להשגתן. זכור, הימים הופכים לשבועות והשבועות הופכים לחודשים והחודשים הופכים לשנים. אם לא תשלוט בחייך, החיים ישלטו בך. קח שליטה על הזמן שלך והפוך את השבועות שלך למשמעותיים.


5. עבוד בצורה חכמה יותר, לא בצורה קשה יותר. התנתק מהחשיבה המיושנת האומרת "כדי להיות יצרני יותר, עליך לעבוד קשה יותר". בזמנים כאלה המלאים בלחצים, זה מתכון לאסון. אמץ דרך חדשה, נאורה יותר לנהל את עצמך והבן שהמפתח ליעילות רבה הוא לעבוד בצורה חכמה יותר. הפסק להתמקד בזמן שאתה נמצא מאחורי השולחן במשרד, ובמקום זאת, התחל להתרכז בהשגת תוצאות.

6. נהל את סביבתך. אנחנו חיים בעולם שלילי יותר ויותר. יש צמצום גדול יותר במספר התאגידים; רמות הולכות וגוברות של תחרות וגישה מתמדת לידיעות חדשותיות שגורמות לערפול החושים. אלה רק חלק מההשפעות שיכולות להשפיע לרעה על העמדות ועל תהליכי החשיבה שלנו אם לא בודקים אותם במהלך הזמן. כדי לשלוט במצבי הלחץ ולהישאר נלהב, שמור בקפדנות על המידע שאתה נחשף אליו. בדוק ללא הרף את טבעה של סביבתך כדי להבטיח שאתה מקיף עצמך בהשפעות הטובות ביותר שניתן להשיג. התחבר עם אנשים חיוביים. הפוך את משרדך למקום של מצוינות והשראה. הפוך את רכבך למרכז למידה נייד באמצעות רשמקול ומסרים ממריצים. הימנע מכל דבר שיסיט אותך מהחשיבה הממוקדת והבהירה שתוביל אותך להצלחה. כמו שגנדי אמר: "אני לא אתן לאף אחד לצעוד בראשי עם רגליו המלוכלכות".

7. הקדש זמן לעצמך. בסופו של דבר, הדרך הטובה ביותר להתמודד עם מצבי לחץ בצורה יעילה היא לנהל את עצמך ביעילות. יש לך את החוכמה להבין שהצלחה בחוץ מתחילה מבפנים. הקדש מדי שבוע זמן כדי להתמזג עם הטבע או להאזין למוסיקה יפה או לקבל מסאז' מרגיע. גלה את הכוח המתחדש של דמיון ומדיטציה והבטח שתצמא מספר דקות במהלך השבוע העמוס שלך כדי ליהנות מקצת שקט.
הזמן שמושקע ברענון האני שלך הוא אף פעם לא בזבוז זמן. אלא, ניצול מצוין של זמנך מאחר וזה הופך כל שעה במשך השבוע לפרודוקטיבית ודינאמית הרבה יותר. התחל לנהל עצמך בצורה טובה יותר. התחל להכיר את עצמך והכן תכנית פעולה רצינית להתפתחות אישית. תזכה במהירות לרמות גבוהות יותר של הצלחה ותרגיש הרבה פחות לחץ. כמו שצ'רצ'יל אמר: "מחיר הגדולה הוא אחריות".

ליצירת קשר ופרטים מלאים על רובין שארמה


מאמרים קשורים

Back to top button