NLP

טיפול ב- Nlp

מאת: פורטל אלטרנטיבלי, ד"ר משה רם Ph.d D.A.M
גישת ה- NLP מציעה ארגז כלים מגוון ופשוט ללמידה. כלים אלו מסייעים בארגון ו'כוונון' המוח שלנו כך שנממש בקלות את הפוטנציאל הרב הטמון בנו!

אנו חיים בעולם טכנולוגי כה מורכב, ורגילים לסמוך בחיי היומיום על מגוון מכשירים וכלים עד כי פעמים רבות אנו נוטים לשכוח את הכלי המובנה והמשוכלל ביותר הזמין לנו בכל עת – מוחנו!

כיום יותר ויותר מחקרים בתחום הנוירולוגיה מגלים לנו כי מוחנו גמיש ופתוח לשינויים ו'שידרוגים'.

גישת ה- NLP מציעה ארגז כלים מגוון ופשוט ללמידה. כלים אלו מסייעים בארגון ו'כוונון' המוח שלנו כך שנוכל להשיג תוצאות מדויקות ונממש בקלות את הפוטנציאל הרב הטמון בנו!

המונח -NLP שמשמעותו בעברית הינה, תכנות, לשוני, עצבי. מתייחס למגוון שיטות פסיכולוגיות שנועדו לשפר את התקשורת עם המערכת הלשונית והעצבית, דבר העשוי לתרום לשיפור התקשורת התוך אישית והבין אישית.


NLP כפי שכבר רבים יודעים זו אינה המצאה אלא תגלית כיצד פועל המוח האנושי, ומה מאפשר לאנשים להגיע לתוצאות יוצאות דופן.

שני חוקרים ריצ'רד בנדלר וג'ון גרינדר החליטו בתחילת שנות ה-70 של המאה הקודמת לבדוק מה מאפשר לאנשים בולטים בתחומם להיות שונים מאחרים.
בתחילת דרכם הם עשו "מודלינג" לאנשים בולטים בתחום הטיפול: וירג'יניה סאטיר, מילטון אריקסון, ופריץ פרלס, ומצאו שאנשים אלו חולקים התייחסות וגישה משותפת, אמונות והתנהגויות משותפות, שני החוקרים החלו לאמץ לעצמם את המרכיבים שזיהו והחלו לעבוד עם אנשים ולסייע להם במצוקות והקשיים שלהם.

הם גילו תגלית מדהימה – התוצאות שהם הפיקו היו מעבר לתוצאותיהם של אנשים בעלי ניסיון רב שנים בתחום. וכך החל להתפתח ה-nlp כמודל למצוינות, והדרכה למוח כיצד להפיק ממנו את המרב. 

המאפיינים של שיטה זאת:
• כל אדם קולט את המציאות באופן שונה.

• בעיות תקשורת בין אנשים נוצרות עקב כך שכל אדם משוכנע שהדרך שבה הוא רואה את המציאות היא הדרך הנכונה.

• עוד עיקרון המנחה nlp הינו העובדה שעל מנת שאדם יוכל ליצור תקשורת טובה עם האדם שעומד מולו, עליו לשים את עצמו במקומו ולנסות לראות את העולם מנקודת מבטו. 


טיפול nlp יכול לסייע בתחומים רבים:
• למורים הוא עשוי לסייע בשיפור יכולת ההוראה המביאה בסופו של דבר לקליטה טובה יותר של החומר על ידי התלמידים.

• nlp יכול גם לסייע לאנשי מכירות בשיפור יכולת השכנוע שהינה דבר חיוני להפקת עסקאות.

• עוד תחום שבו nlp יכול לסייע באופן משמעותי הינו שירות לקוחות. הסיוע בתחום זה מתבצע על ידי שיפור יכולת ההזדהות עם האחר, דבר שהינו חיוני ביותר להבנת צרכיו של הלקוח.

• ה nlp מסייע לאדם למקסם את יכולותיו האישיים,המקצועיים, החברתיים, הזוגיים, ובכל עניין בו האדם מרגיש חולשה אישית וצורך בשיפור.


מאמרים קשורים

Back to top button