רפואה סינית

טיפול טבעי בכאבי גרון – טיפול טבעי בצמחי מרפא ורפואה סינית

מאת: פורטל אלטרנטיבלי, רונית תורן
הכל על טיפול טבעי בכאבי גרון וכיצד טיפול ברפואה סינית עוזר, ומספר טיפים שניתן לעשות בקלות בבית, כאשר אנו סובלים מכאבי גרון

טיפול טבעי בכאבי גרון ומחלות חורף (שלעיתים גם מופיעות בעונות המעבר) יכול להקל מאוד על כל התופעות שכולנו מכירים: כאבים, לעיתים אף חום וחוסר נוחות שגורם לנו להיות באי נוחות רבה.

דלקת גרון ודלקת שקדים נפוצות מאוד בתקופת החורף אך גם בעונות במעבר. הן נגרמות מזיהום ויראלי אך לפעמים גם מזיהום חיידקי סטרפטוקוקוס.

סימנים לדלקת ממקור חיידקי הם: חום גבוה, רגישות ונפיחות בבלוטות הלימפה הצוואריות, וכאב עז בגרון המוחמר בעת בליעה. במקרה זה תינתן אנטיביוטיקה.

אחת הבדיקות החשובות ביותר היא משטח גרון. בדיקה זו מאפשרת לדעת בביטחון האם מקור הדלקת הוא חיידקי או וויראלי. מידע זה חשוב ביותר, ולו מעצם העובדה שבמידה והדלקת וויראלית טיפול אנטיביוטי לא יועיל ואפילו יזיק להחלמה.

כיצד מטפלים בכאבי גרון ברפואה הסינית?
הטיפול בדלקת גרון זיהומית באמצעות רפואה הסינית מתחלק לשניים:
במצב האקוטי ניתן ע"י דיקור ועשבי מרפא להפחית את הכאבים ולרפא את דלקת הגרון. חשוב לתפוס את הדלקת בהתחלה .
במקרים בהם יש דלקת גרון כרונית שחוזרת מספר פעמים בשנה, צריך לשלב טיפולים מניעתיים. נחזק את מערכת החיסון, נפחית ונשקם את הרירית הדלקתית בגרון ונתמקד בעיקר בדיקור, בצמחי מרפא מחזקים ובתזונה.
נבחן גם את הפן הפסיכולוגי -ריגשי שעומד מאחורי הבעיה.


מה אפשר לעשות בבית?

• גרגור של מי מלח (1 כפית מלח עם שתי כוסות מים חמימים או בתוך מיץ לימון מדולל), 5-10 פעמים ביום, במיוחד לאחר הארוחות. (המלח מכווץ כלי דם קטנים)

• עוטפים את הצוואר במגבת לחה בטמפ' החדר. קירור אזור הצוואר מאיץ את זרימת הדם לגרון ומזרז את ריפויו הטבעי.

• משרים מרווה קורנית טריים בכוס מים רותחים מכוסה בצלחת לעשר דקות, שותים חצי ואת החצי השני מגרגרים. חוזרים על הפעולה כמה שיותר פעמים ביום. אפשר להוסיף כפית דבש. (למרווה, וקורנית תכונות חיטוי חזקות. הקורנית מצוינת לשיעול ליחתי או יבש והיא בעלת השפעה מכייחת ומרגיעה על הגרון. מרווה יעילה מאוד לטיפול בכל דלקות הפה והגרון).

• לסחוט לימון בתוך כוס מים ולשתות.

• לשתות תה ג'ינג'ר עם דבש.

• להכין תה עם 1-2 כפיות של פרחי קמומיל יבשים בתוך חצי ליטר מים רותחים ולשתות כל שעתיים כוס אחת.

• להזליף 8 טיפות של שמן אורגנו לכוס מים ולשתות מספר פעמים ביום.

• לטרוף ביצה עם כפית שמן שומשום וחצי כפית סוכר. להרתיח כוס מים בקנקן ולמזוג לתוכה את הביצה הטרופה. לבשל כ- 40 שניות, ולשתות את התערובת פעמיים ביום.


– מרתיחים 5 גרם מנטה טרייה בכוס מים ומוסיפים מעט מלח. שותים כתה.
– אוכלים שניים עד שלושה משמשים יבשים בבוקר ובערב.
– שותים מיץ צנון טרי מעורב במיץ ג'ינג'ר.

– להימנע מעישון ומשתיית משקאות חריפים. 
– להימנע ממזון מתובל, מטוגן וחריף.
– להרבות בשתיית מים.

רק בריאות שתהיה לנו!


מאמרים קשורים

Back to top button