מדורי תוכן

ראשי | רפואה משלימה | דיאטה ותזונה | ארוחות מסודרות – זה סוד העניין

ארוחות מסודרות – זה סוד העניין

ארוחות מסודרות – זה סוד העניין ארוחות מסודרות – זה סוד העניין

מה כדאי לאכול? האם לאכול בבוקר ארוחה קלה או אולי ארוחה מלאה? האם לאכול בין הארוחות? איך אפשר בכלל לשמור על המשקל מבלי להיות בדיאטה כל החיים? התשובות בפנים



מה כדאי לאכול? האם לאכול בבוקר ארוחה קלה או אולי ארוחה מלאה? האם לאכול בין הארוחות? איך אפשר בכלל לשמור על המשקל מבלי להיות בדיאטה כל החיים? שאלות כאלו ואחרות אני שומעת כמעט בכל יום מימות השנה. ובכן, באופן כללי אוכל לומר התשובה נעוצה באכילת ארוחות מסודרות, אכן, זהו כל הסוד. בסך הכל משימה קלה ופשוטה, אך קשה לכל כך הרבה אנשים. אם תלמדו לעשות זאת כחלק מסדר היום, אין ספק שהקושי יעלם. יש להחליט שמשנים את החשיבה ושמעתה מקפידים על ארוחות מסודרות, כמובן שהשעות והזמנים יהיו שונים מאדם לאדם בהתאם לסדר יומו על פי האינדיבידואל העצמאי.

מהן ארוחות מסודרות?

ארוחות מסודרות אלו הן ארוחות המחולקות על פני היום באופן קבוע לארוחת בוקר, צהריים וערב כשבניהן קיימות 2-3 ארוחות ביניים קטנות.

הארוחות צריכות להכיל את כל אבות המזון וזאת בהתאמה אינדיבידואלית כאמור, אך ההמלצה הכללית אינה משתנה.
חשוב לדעת, כי אין זה רצוי לדלג על ארוחות שכן הדבר מפר את האיזון ואי לכך נוצר רעב גדול ולעיתים בלתי נשלט בארוחה שלאחר מכן.

לדוגמא: אדם אכל ארוחת בוקר מלאה, הרגיש שובע עד לשעות אחר הצהריים, עיסוקיו הרבים מנעו ממנו לאכול את ארוחת הצהריים ומכוון ששאף להפחית מספר קילוגרמים ממשקלו, שמח האדון לדלג אם מפאת חוסר זמן ואם מפאת רצונו. אך משסיים את יום עבודתו, ביטנו צעקה מרעב, הריכוז הלך ממנו והלאה והוא רק חשב כל הדרך על הארוחה הגדולה שמחכה לו בבית.

כשהגיע לביתו, לאחר דרך עמוסת מחשבות על אוכל, פצח בארוחה אשר לא השביעה את רעבונו הפיזיולוגי והמנטאלי והאדון המשיך לאכול ללא שליטה מכל הבא ליד. רק אז הבין, כי החיסכון מארוחת הצהריים עלה לו ביוקר...

המסקנה המתבקשת כמובן, לאכול את כל הארוחות מבלי לדלג, גם אם אתם עסוקים מאד, גם אם אין זמן ונראה לכם שלעצור לארוחה זה בזבוז זמן, אל תתפתו... שכן הפיתוי הזה יעלה לכם אחר כך ביוקר ויתבטא בארוחות בלתי נשלטות ולעיתים בכאבי בטן ובעיכול לקוי. לעומת זאת, על ארוחות הביניים ניתן לעתים לדלג, דהיינו ארוחת ארבע לא תמיד הכרחית.

אם אתה נוהג לאכול ארוחת ערב בשעות הערב המאוחרות, רצוי שתאכל דבר מה אחר הצהריים לדוגמא: פרי או יוגורט, על מנת שלא תגיע לארוחת הערב רעב יתר על המידה.

אך אם אתה מנוי על אלו האוכלים את ארוחת הערב בשעות הערב המוקדמות, אין צורך לאכול דבר מעבר לפרי, כיוון שהארוחות יהיו קרובות מידי ואין זה רצוי. זאת בתנאי שתרצה להפחית במשקל.

לאלו שרוצים לעלות במשקל, המשמעות מעט שונה, שכן ההמלצה להם, להקפיד גם על ארוחות ביניים על מנת לא ליצור רווח של יותר משלש שעות בין הארוחות.

לסיום, אדגיש ואזכיר שוב, ארוחות מסודרות חשובות ביותר למען בריאות תקינה, ירידה או עלייה במשקל וכן לרוצים לשמור על המשקל.

אין האמור מחליף יעוץ מקצועי ואין הדבר אמור לגבי חולים שונים

מחפש מטפל/ת בתחום? בקטלוג המטפלים שלנו תמצאו את האדם הנכון... לחץ/צי כאן


4193 אנשים קראו ושיתפו עמוד זה. שתף עם חברים: Post on Facebook Twitter

מחפש מטפל בתחום? אינדקס המטפלים והיועצים מבית אלטרנטיבלי
הקלד שם, או לחץ כאן



עוד באותו נושא:

אורח חיים, תזונה נכונה, דיאטה ותזונה, ירידה במשקל, משקל יתר, תזונה נכונה בהריון, כוסמת דיאטה, כוסמת דיאטה, מה אוכלים בדיאטה, מה אוכלים בדיאטה, מה אוכלים בדיאטה, מחשבוני דיאטה, סדנאות דיאטה, קבוצות דיאטה, שיטות להרזיה, תוכנית דיאטה מהירה, תזונה נכונה, אורח חיים, סיגל תמיר, ארוחות מסודרות, אבות המזון, בריאות תקינה, טיפים לירידה במשקל, תזונאית, היפנוזה להרזיה, איך לרזות מהר, איך מתחילים דיאטה, ביו טבע דיאטה, טבעת הרזיה, כדורי דיאטה מומלצים, להרזות מהר, לפני ואחרי דיאטה, מה אפשר לאכול בדיאטה, מחשבוני תזונה, ניקוי רעלים דיאטה, ספרי דיאטה, תזונה ים תיכונית, משקל בריא, משקל מזון, תזונה נכונה בהנקה, תזונה נכונה ובריאה, דר סיגל תמיר

תן ציון למאמר זה

5.00