מדורי תוכן

ראשי | רפואה משלימה | דיאטה ותזונה | איך להירגע בעזרת תזונה

איך להירגע בעזרת תזונה

איך להירגע בעזרת תזונה איך להירגע בעזרת תזונה

מזונות מומלצים בתקופות מתח וחרדה ולא רק.



תזונה המסייעת להפגת חרדה מתחילה בבסיס איתן של רכיבים תזונתיים. תכננו ארוחות מזינות המכילות מזונות בסיסיים ונקיים. כדי לשמור על רמה יציבה של סוכר בדם, אכלו ארוחות קטנות יותר במהלך היום כולו במקום 3 ארוחות גדולות.

פחמימות מורכבות מכילות סרוטונין, נוירוטרנסמיטר שיש לו השפעה מרגיעה על המוח. אכלו דגנים מלאים, כמו אורז מלא או שיבולת שועל בכל ארוחה.

ודאו שאתם צורכים כמות מספקת של ויטמינים מקבוצה B. אורז מלא וירקות עליים, אחרת תקחו תוסף לתקופה קצרה.
אם אתם סובלים מבעיות במעיים, מזונות עתירי סיבים יסייעו לפעולה סדירה של המעיים. דגנים מלאים וירקות מהווים מקור מצוין לסיבים.

סידן ומגנזיום מרגיעים את הגוף. מקורות טובים למינרלים אלה הם אצות ים, ירקות עליים פולי סויה, אגוזים, מולסה, דג סלמון, סרדינים (עם העצמות), למי שאינו טבעוני, ויוגורט לא ממותק המכיל "חיידקים טובים", או לקחת פרוביוטיקה בתוסף.
גם חליטות מרגיעות כדאי לשתות במהלך היום כמו באבונג, ושומר. שניהם מרגיעים גם את מערכת העיכול.

מזונות שיש להימנע מהם
קפאין ואלכוהול גורמים לחרדה או לתסמינים של חרדה. גמלו את עצמכם מתה שחור, מקפה ומאלכוהול. גם אם נדמה לכם שהם מרגיעים אתכם בעתות לחץ, בסופו של דבר חומרים אלה מטילים עומס נוסף על המערכת.

סוכרים מעובדים הם אויב נוסף של אנשים חרדים. פירות שלמים ומזונות המתוקים מטבעם טובים כאשר אנו צורכים אותם בצורה מתונה, אולם ממתקים, עוגות, עוגיות, מוצרים העשויים מקמח מעובד ומשקאות קלים, גורמים לרמת הסוכר בדם לזנק פלאים ולאחר מכן לצנוח בצורה פתאומית.

רמות נמוכות של סוכר בדם גורמות לעצבנות, למתח ולדיכאון, לכן אל תהססו לאכול פירות, בתנאי שהן נאכלים כארוחה נפרדת ולא כקינוח לאחר ארוחה.

תגובת הגוף לאלרגיות למזון יכולה להתבטא ברעידות, ביובש בפה, בפעימות לב חזקות, בבעיות במעיים ובתסמינים אחרים הדומים לתסמיני חרדה. נקטו בדיאטת האלימינציה כדי לזהות את המזונות הבעייתיים.

אם אתם סובלים מחרדה, סביר שקיים אצלכם חסר בוויטמינים מקבוצה B. מאחר שקמח לבן ומזון מעובד מדלדלים את מאגרי הוויטמינים הללו בגוף, הימנעו מאכילתם.

מחפש מטפל/ת בתחום? בקטלוג המטפלים שלנו תמצאו את האדם הנכון... לחץ/צי כאן


3274 אנשים קראו ושיתפו עמוד זה. שתף עם חברים: Post on Facebook Twitter

מחפש מטפל בתחום? אינדקס המטפלים והיועצים מבית אלטרנטיבלי
הקלד שם, או לחץ כאן



עוד באותו נושא:

מערכת העיכול, מתח, חרדות, דיכאון, חרדה, חניתה הרשקוביץ, מערכת העיכול, ויטמנים, חרדה, איך להירגע בעזרת תזונה, אוכל מרגיע, רכיבים תזונתיים, תזונה מרגיע, אוכל מרגיע, דיאטה 1000 קלוריות, דיאטה 1200 קלוריות, דיאטה 1500 קלוריות, דיאטה 500 קלוריות, דיאטה 500 קלוריות ביום, דיאטה 500 קלוריות ליום, דיאטה 500 קלוריות תפריט, דיאטה 800 קלוריות, דיאטה אטקינס תפריט, דיאטה בזמן הנקה, דיאטה בזמן הריון, דיאטה בחודש, דיאטה בצבא, דיאטה דוקאן, דיאטה דלת אשלגן, דיאטה דלת חלבון, דיאטה דלת סיבים, דיאטה דלת פורינים, דיאטה דלת פחמימות תפריט, דיאטה דלת שארית, דיאטה דלת שומן, דיאטה הכי מהירה שיש

תן ציון למאמר זה

5.00