מאמנים אישיים מומלצים

רינת חנוכייב

מערכת אלטרנטיבלי
כתבה על רינת חנוכייב, מאמנת אישית וחינוכית, העוסקת גם בהנחיית קבוצות וסדנאות בשילוב אומנויות, הכנה ואימון ילדים לקראת כיתה א', אימון והנחיה למתבגרים ולהורים ועוד.

רינה חנוכייב – אשת אשכולות. במסגרת מדור המומלצים של אלטרנטיבלי, אנו שמחים להציג את רינת חנוכייב, מאמנת אישית וחינוכית, העוסקת גם בהנחיית קבוצות וסדנאות בשילוב אומנויות, הכנה ואימון ילדים לקראת כיתה א', אימון והנחיה למתבגרים ולהורים ועוד.
רינת מקיימת גם מפגשי העצמה לנשים באירועי פרטיים תחת הכותרת 'אישי- נשי' בנושאים שונים המתאימים לקהל המשתתפות. זה יכול להיות מפגש לנשים צעירות אחרי לידה, אימהות למתבגרים ועוד. הרצאה נוספת, המתארת את התהליך שעברה, "מחייכת לחיים", בתיאום ובהזמנה מראש. בשנה האחרונה, משדרת בתוכנית רדיו, העוסקת בענייני חינוך ואימון, הנקראת "להתחיל מחדש".

רינת, תושבת חדרה, היא מורה בכירה, בעלת וותק של למעלה מעשרים ושבע שנים. היא בעלת תואר ראשון בפסיכולוגיה בחינוך, תעודת הוראה ותואר שני בהנחיית קבוצות בשילוב אומנויות. כיום, דוקטורנטית שנה ראשונה. ההתמחות שלה בעבודתה היא ילדים צעירים, מתבגרים, נשים ומבוגרים (כולל הגיל השלישי) והיא גם חברה באיק"א , ארגון המאמנים בישראל.



איך הגעת לתחום עיסוק זה?
" אני נשואה ואימא לשלושה ילדים בוגרים. לפני עשור שנים, כאשר מלאו לבת שלי שש עשרה, התחילו לצוץ אצלה בעיות רבות בבית הספר. הדבר נפל עלי ועל בעלי כרעם ביום בהיר, יצר אנדרלמוסיה גדולה בבית ועורר בי רגשות תסכול עמוקים על כך שאני 'אימא לא מספיק טובה' וש'הסנדלר הולך יחף'. בעוד שתלמידיי תמיד קיבלו ממני מענה מקצועי נרחב, עם ילדיי הפרטיים, משהו 'לא עבד'. התחלנו לטפל בבעיות בעזרת מאמנת אישית. התוצאות היו טובות שבעלי העניק לי מתנה- מפגש אישי חווייתי עם המאמנת שליוותה אותי בתהליך השיקומי. הפגישה אתה הייתה 'קריאת התעוררות' והתחלת הדרך החדשה עבורי. היא האירה לי 'פנס' שבאמצעותו בחנתי את נושא האימהות שלי, הבנתי שאני 'אימא טובה דיה' ולמדתי גישה שונה ומרעננת. אחרי כעשרים שנה, כמורה בתחום החינוך לגיל הרך, הבנתי בדיוק מה לעשות, איך לשנות ואיך לכונן סדר חדש בחיים: עברתי תהליך אימוני אישי ומשפחתי, פניתי ללימודים של אימון חינוכי בבית הספר לקואוצ'ינג של הסתדרות המורים והוכשרתי כמאמנת אישית במערכת החינוך כולל סופרווייזרית. בהמשך, התמחיתי באימון לילדים ומתבגרים עם הפרעות קשב וריכוז מסוגים שונים ופסיכותרפיה למתבגרים. (את התיזה שלי עשיתי בתחום הגיל השלישי והיום, האימון וההנחיה, יהוו חלק ניכר בכתיבת  הדוקטורט שלי)".

מה זה בדיוק אימון חינוכי?
"אימון חינוכי הוא תחום רחב הכולל עבודה עם בני כל הגילאים. זה יכול להיות הכנה וליווי ילדים והוריהם לקראת תחילת הלימודים בכיתה א' ו/או סיוע והכוונה למתבגרים עם בעיות התנהגות, קשיים בלימודים או ביצירת קשרים חברתיים ועוד. העבודה מתמקדת בחיזוק הביטחון העצמי, הקניית כישורי חיים חברתיים ומיקוד בצמיחה אישית ומיצוי הפוטנציאל. המפגשים יכולים להיות פרטניים או קבוצתיים, במסגרת פרטית או בבית הספר, בהתאם לצורך. אני מקיימת גם הרצאות חד פעמיות וגם סדנאות של סדרת מפגשים (שישה) הכוללים תכנית מובנית כמסגרת כללית, תוך מתן מענה לשאלות ולאתגרים האישיים של המשתתפים. סגנון האימון שלי מתאים לילדים, מתבגרים ומבוגרים בצמתי חיים. יש לי מתאמנים אחרי צבא שבאים לקבל הכוונה ואימון לקראת המשך לימודים ובחירת מקצוע, סדנאות להורים למתבגרים נורמטיביים וגם בעלי מוגבלויות שונות ועוד".

מזה מסע אישי נשי?
"זמן אישי נשי כשמו כן הוא, זמן להעצמה אישית ונשית.
אני ממליצה לכל אישה להעניק לעצמה הזדמנות פז לגדול!
בעבר, כשילדיי היו קטנים, עמדתי בפני פרשת דרכים לגבי עתידי.
חוויתי משבר אישי, שגרם לי לחשוב על ייעודי המקצועי בפרט ועליי כאימא ורעיה ולחשב את מסלולי מחדש. יום אחד, רגיל למדי, הבנתי שהכול לא בסדר.
סבלתי בעבודה, תיעבתי את מטלות הבית, התנהלתי כי צריך, לא כי רציתי ובאופן כללי לא הייתי מרוצה מחיי. אני נאה, מוכשרת ומקצועית, אך פנימה, תחושת ה'לא שווה', התעצמה.
כלפי חוץ, הכול כרגיל,חייכתי, תפקדתי נכון, אך בפנים, חשתי כבויה ולא מאושרת.
בזכות 'מלאכים שומרים', שפגשתי בדרך ומלווים את חיי, למדתי והבנתי, כי קושי הוא למעשה הזדמנות וכי תחושת הכישלון היא מדרגה לצמיחה, הצלחה והתחדשות.
כיום, אני מלווה נשים כמוני וכמוך לתהליכי צמיחה ושינוי. המסע אישי נשי מתאים לכל אישה הנמצאת בפני פרשת דרכים ומכירה את תחושת ה'כמעט'. מזמינה כל אישה- בואי לשנות את הסיפור שלך, אצלך, אצלי או בכל מקום שתבחרי. בחרי בעצמך!"


מה הייחוד שלך?
"הוותק, הניסיון וסוג העבודה שאני עושה, מאפשרים לי לעבוד בהצלחה עם קהלי יעד שונים ומגוונים, בין אם מדובר בבנות דתיות הלומדות באולפנית, בנות ואימהות חילוניות ועוד. בתחום העשייה הקהילתית, בין היתר, אני עובדת בשיתוף פעולה עם עיריית אור עקיבא במסגרת ייחודית לטיפוח קבוצות בני נוער שנפלטים ממערכת החינוך ומרכז שיקום נוער בעיר.  כמו כן, יש פעילות מסוג זה במסגרת סדנאות בתוך בתי ספר עצמם , מטעם משרד החינוך, בשילוב קציני ביקור הסדיר. קבוצות אלה, מיועדות ליצור אקלים כיתתי מיטבי ולבנות מוטיבציה אישית וקבוצתית, ללמידה. כמו כן מתקיימות קבוצות ומפגשים פרטניים עם תלמידים ,שלהם  קושי להגיע לבית הספר באופן סדיר ולהתמקד בלמידה".

מהו לדעתך סוד ההצלחה שלך?
"יכולת הקשבה, תכנים מגוונים ויצירתיות במצבים מאתגרים, נוכחות אישית ומבחר כלי עבודה מאפשרים לי לבוא בגישה נינוחה ו'בגובה העיניים'. הדינמיקה הנוצרת בתהליכים פרטניים ו/או קבוצתיים מוכיחה את עצמה שוב ושוב ומעניקה לי סיפוק רב".

לסיכום, רינת חנוכייב מחדרה, היא ללא ספק, אחת מאותן נשים מיוחדות, ברוכות כישרונות וכישורים שמגיע להן הכינוי 'אשת אשכולות'. היא עוסקת באימון חינוכי, הנחית קבוצות וסדנאות לילדים, מתבגרים, נשים ובני הגיל השלישי. רינת מקיימת גם מפגשי העצמה לנשים באירועי פרטיים תחת הכותרת 'אישי- נשי' בנושאים שונים המתאימים לקהל המשתתפות. זה יכול להיות מפגש לנשים צעירות אחרי לידה, אימהות למתבגרים ועוד. הרצאה נוספת, המתארת את התהליך שעברה, "מחייכת לחיים", בתיאום ובהזמנה מראש. בשנה האחרונה, משדרת בתוכנית רדיו, העוסקת בענייני חינוך ואימון, הנקראת "להתחיל מחדש".

"אשמח ללוותכם לקראת שינוי והצלחה, אני מאמינה ביכולתכם לצמוח, להתפתח ולהגיע. אני משלבת ידע מקצועי, ניסיון חיים עשיר כהורה, מורה, מאמנת אישית ומנחת קבוצות, חשיבה יצירתית, הקשבה ואמפטיה.
המיוחד בי כמאמנת ומנחה, היא יכולת ההקשבה שלי, ניתוח המציאות ויכולת לראות דברים אחרת. מן המתאמנים וחברים בקבוצות שלי, למדתי כי יש משהו מרגיע בקול שלי ואני מביאה עמי נינוחות ורוגע, המשפיעים על האחר.
הנתינה שלא על מנת לקבל, מאפשרת לי למצוא דרך להגיע לאנשים, להקשיב ללא שיפוט ומתן ביקורת ובאמת לתת לאדם תחושה שאני כאן בשבילו. המיוחד באימון האישי, שאני מקנה לשומע "כלים" רבים לפעולה, הוא מעשיר את ארגז הכלים שלו ובוחר את המתאימים במיוחד לשימוש על פי האופי והאישיויות שלו".

◆◇◆  ◆◇◆ ◆◇◆  ◆◇◆
ליצירת קשר חייגו עכשיו: 072-2285556 
◆◇◆  ◆◇◆ ◆◇◆  ◆◇◆

לאזור האישי שלי באלטרנטיבלי

מידע נוסף על רינת חנוכייב

מאמרים קשורים

Back to top button