מטפלים מומלצים ברפואה משלימה

מיכאל סץ' – רפואה סינית בתל אביב ובגוש דן

מערכת אלטרנטיבלי
כתבה על מיכאל סץ' – מטפל ברפואה סינית עם שעבר הכשרה בגניקולוגיה, אנדוקרינולוגיה ובעיות עור.

מיכאל סץ' – O.M.Dip.C.M L.A.CM- מהמזרח באהבה. מיכאל סץ' נולד באוזבקיסטן וכבר בילדותו, נחשף לרזי רפואת המזרח הרחוק. סבא וסבתא שלו היו מטפלים ברפואה עממית ומתוך שמונה עשר נכדים שנולדו להם, הוא ובת דודתו הם בעלי אותן יכולות מיוחדות הדרושות למקצוע: ידע, יכולת אבחון ואבחנה ואינטואיציה גבוהה במיוחד. בבגרותו הלך ללמוד את הנושא שריתק אותו מאז ומתמיד וכיום הוא מטפל ברפואה סינית עם שעבר הכשרה בגניקולוגיה, אנדוקרינולוגיה ובעיות עור.

מיליארד סינים לא טועים.
יש אומרים שאדם בוחר את המקצוע המתאים לו ויש אומרים שהמקצוע – בוחר את האדם. אצל מיכאל סץ, היו אלה הנסיבות שהביאו אותו, צעד אחרי צעד, למה שהוא היום. כבר בתור ילד קטן, כשגדל באוזבקיסטן, באזור בעל אוכלוסייה מעורבת של מקומיים, סינים וקוריאנים, ראה איך שיטות הטיפול בחולים מסייעות בריפוי יעיל יותר מהרפואה הקונבנציונאלית שהייתה מפותחת מאוד אולם בכל זאת, במקרים רבים של חולי, פנו למרפאים טבעיים. אלה השתמשו בצמחים, שיקויים למיניהם וגם בדיקור. נושא הריפוי והרפואה ריתק את מיכאל אך בבגרותו החליט ללכת ללמוד "במסלול מקובל" -רפואת שיניים. מהר מאוד הבין שזה לא התחום שלו ופנה ל'מקורות' – לימוד רפואה סינית עתיקה. מיכאל הוא בוגר 'פסיפיק קולג' לרפואה אוריאנטלית' –סאן דייגו קליפורניה, אוניברסיטת טיאנג'ין בסין והמדור ללימודי המשך לרוקחות (ברפואה סינית) באוניברסיטה עברית בירושלים.

מה מייחד את הטיפולים שלך?
"אני מטפל ברפואה סינית עתיקה המתבססת על הפילוסופיה של הרפואה הסינית. זוהי גישה מיוחדת ומתאפיינת ברמת הדיוק שלה. אני עובד עם מעט מחטים והתפיסה הכוללת של הגישה לאדם – שונה מכל שיטה אחרת. המיקוד הוא על האבחון הנעשה באמצעות בדיקת דופק ולשון שהן מדויקות מאוד. כל מקרה נבדק לגופו בהתאם לכל הסימפטומים ובעיקר מקורם. הטיפול באישה בגיל המעבר יהיה שונה מנערה צעירה, גם אם הם סובלים מאותה בעיה. שיטת האבחנה המבדלת מבוססת על תורת הענפים והגזעים ברפואה הסינית העתיקה. זה תחום עצום של ידע שבתקופה הקומוניסטית נאסר ללימוד והיה במשך שנים נסתר מכלל הציבור. כאשר התחילה זליגת הידע למערב, ניסו להכניס אותה לתבניות ופורמולות בסגנון המערבי, אבל זה פשוט לא עבד. שיטה זאת הינה ייחודית והמטפל בה צריך להיות בעל יכולת להגיע לתובנות עמוקות לגבי מצבו של המטופל, כדי לעזור לו. זאת גם הסיבה שבשיטה זאת אין צורך להשתמש במספר רב של מחטים כי רמת הדיוק מרבית"!

תוכל לתת דוגמאות?
"במשך השנים טיפלתי במספר עצום של אנשים בהצלחה מרובה. סוד ההצלחה כאמור היה באבחון ראשוני ואחר כך טיפול מתאים. היה לי מקרה של אישה שבמשך תקופה ממושכת סבלה משיעול טורדני וחולשה. הבדיקות לא העלו ממצאים חשודים אולם כאשר באה אליי, אחרי הבדיקה הסינית, גיליתי שיש לה סרטן ריאות ומיתרי הקול. איך לא גילו את זה קודם? הבדיקות לא כוונו לאפשרות הזאת! שלחתי אותה לעשות צילומים ואכן בסי.טי. התברר שיש לה גידול גדול בריאות. האישה באה אליי לטיפולים ותוך תשעה שבועות, הסרטן במתרי הקול נעלם. כשהגיעה לבדיקה עם המלצה לניתוח כריתת ריאה ימנית, נלקחה ביופסיה ונאמר לה שמשהו 'מוזר' קורה בריאה שלה, (מעין תהליך של החלמה) ושתחזור לכימותרפיה. בתום הטיפול השלישי היא נבדקה והתברר שהגידול נעלם. כיום האישה חיה, בריאה ומתפקדת היטב. במקרה אחר, הגיעה אליי אישה שנשלחה על ידי השכנה שלה. בגיל 58 היא לא יכלה לדרוך על רגל ימין ותפקודה היומיומי נפגע קשות. כל הבדיקות וכל הטיפולים לא העלו דבר ולא נמצא לה פתרון. אחרי שבדקתי ואבחנתי שכל התופעות אצלה נובעות מהצטברות של סטרס, טיפלתי בה בדיקור ותוך שבעה טיפולים היא הבריאה לגמרי. במקרה נוסף הגיע גבר בן שישים לערך שעמד בפני כריתה של רגל ימין בגלל בעיות מתמשכות של כלי דם. מיד כשראיתי אותו הבנתי שהיציבה שלו יצרה בעיה אורטופדית. הלחץ בין החוליות בגב התחתון גרם להתנוונות של רגל ימין. אחרי שישה טיפולים הוא החל להרגיש טוב, הניתוח נדחה עד להודעה חדשה, והוא החל לעסוק בספורט. היום האיש רץ כל בוקר ובריאותו טובה יותר מאי פעם".

למי אתה יכול לעזור?
"אני מטפל בילדים ובמבוגרים ועברתי הכשרה לטיפול בגניקולוגיה, אנדוקרינולוגיה ומחלות עור. יש הרבה מחלות שהרפואה הקונבנציונאלית לא יודעת איך לרפא אותן כמו משל פסוריאזיס, אטופיק דרמטיטיס ועוד. ניתן לטפל ולסייע. אני גם עוזר לאנשים עם בעיות קרדיו וסקולריות, מטבוליזם משובש ובעיות עיכול בכלל, לחץ דם ועוד. במחלות שלא ניתן לרפא לחלוטין כמו למשל פסוריאזיס (מחלה פסיכוסומטית גנטית), אני מצליח להביא להקלה משמעותית ולנסיגה של המחלה כך שתופיע לעיתים רחוקות מאוד בלבד וכל זאת ללא תופעות לוואי קשות כמו שרפואה קונבנציונאלית".

מיכאל סץ, ראה ב'שטח' את תוצאות הטיפולים בנוסח המזרח הרחוק שהיו מקובלים כדרך חיים במחוזות ילדותו. הוא התבונן, התפעל והחליט שגם הוא רוצה לעשות 'מעשי ניסים' שכאלה ולעזור לאנשים חולים. במשך שנים רבות, הוא למד וחקר את הנושא לעומק והיום הוא עוזר לאנשים להירפא מתחלואים שונים ומשונים מהם סבלו במשך שנים ללא מזור.

◆◇◆  ◆◇◆  ◆◇◆  ◆◇◆
ליצירת קשר חייגו עכשיו: 072-2285839
◆◇◆  ◆◇◆  ◆◇◆  ◆◇◆

לאזור האישי שלי באלטרנטיבלי

מידע נוסף על מיכאל סץ'

מאמרים קשורים

Back to top button