מטפלים מומלצים ברפואה משלימה

שימה הרשקו

מערכת אלטרנטיבלי
כתבה על שימה הרשקו מאבן יהודה, שמצליחה מזה כחמש עשרה שנה למצוא מזור לריפוי בעיות בריאות מגוונות באמצעות טיפול טבעי המתבסס על אבחון דרך קשתית העין והלשון.

שימה הרשקו – צוהר לריפוי פיסי ורגשי. מה המכנה המשותף בין אנשים שסובלים מבעיות במערכת העיכול, נדודי שינה, עייפות כרונית ובעיות חרדה? כולם יכולים לשפר את איכות חייהם, במידה רבה, באמצעות טיפול טבעי המתבסס על אבחון דרך קשתית העין והלשון. 

סוד הריפוי המוצלח- אבחון מדויק
נטורופתיה והומיאופתיה, מגע ורפלקסולוגיה, התאמת תזונה, אהבת האדם ויכולת גבוהה לעזור – משמשים לפתרון כל "בעיה". כך מגדירה את עבודתה, שימה הרשקו, מאבן יהודה, שמצליחה מזה כחמש עשרה שנה למצוא מזור לריפוי בעיות בריאות מגוונות. סוד ההצלחה? גילוי של מקור הבעיה על ידי אבחון ייחודי!


הראה לי את עינייך ולשונך ואסביר לך למה וממה אתה סובל….
שימה הרשקו גילתה את 'עולם הטיפול' כבר בגיל צעיר. "מאז ומתמיד אהבתי לעזור לאנשים, על ידי 'הנחת ידיים' כדי למגר כאבים, שיחה או בכל דרך אחרת. במהלך השירות הצבאי הייתי חובשת וזה פתח לי צוהר לתחום הרפואה. היה לי ברור שאני הולכת להיות מרפאה ומטפלת אבל לא ידעתי בדיוק באיזה תחום". 

לפני למעלה מחמש עשרה שנה, שימה החלה ללמוד. בית הספר הראשון היה 'המכללה לרפואה משלימה' בתל אביב. בהמשך, למדה מגוון מקצועות טיפוליים נוספים ואף עבדה בתקופה מסוימת בתור דולה (תומכת לידה). היום היא מטפלת באנשים במגוון שיטות ומסייעת לכל אלה שלא מצאו מענה לבעיותיהם בעולם הרפואה הקונבנציונאלית.

"במשך השנים למדתי (אני ממשיכה ומשתלמת כל הזמן בתחומים שונים ברפואה המשלימה) הרבה כלים יעילים לאבחון וטיפול. את האבחון הראשוני, אני עושה בעזרת שיטת האירידיאולוגיה – אבחון דרך קשתית העין ובדיקת הלשון. שני אמצעים אלה נותנים תמונה רחבה על מצבו הפיסי והרגשי של האדם. לאחר מכן, מגיע השלב השני של הטיפול וההדרכה. אני עובדת עם סוגים שונים של עיסוי ומגע, שיאצו, רפלקסולוגיה, התאמת תזונה, נטורופתיה והומיאופתיה. שילוב של כל הכלים הללו מאפשר את חיזוק הגוף והנפש והאצת תהליכי ריפוי". 

מי קהל היעד שלך?
"הלקוחות שלי הם אנשים שסובלים מסימפטומים הפוגמים באיכות החיים שלהם ולאחר שהתייאשו מטיפולים קונבנציונאליים – נקלעים למצוקה. אין מצב מתסכל יותר מאשר כאב או בעיה שלא נפתרים עם הזמן או מוגדרים כמשהו ש'צריך להתרגל לחיות אתו'". 

למה את מתכוונת? תוכלי לתת דוגמה לבעיה מתמשכת שפתרת בדרך טבעית?
"הגיעה אליי אישה שסבלה זמן ממושך מכאבי צוואר וראש קשים. כל כמה ימים, הייתה מוצאת את עצמה, מושבתת לחלוטין, בגלל הבעיה והתקשתה בתפקוד יומיומי בבית ובעבודה. באבחון האירידיאולוגי התגלה כי היה לה לחץ עצבי באזור הצוואר וגם בעיות במערכת העיכול. במסגרת הטיפול, היא קיבלה הדרכה והתאמת תזונה במקביל לטיפול רפלקסולוגי ועיסוי בצוואר. ממצב של צריכת תרופות על בסיס יומיומי, שלא ממש סייעו לה, היא התקדמה מאוד במהלך הטיפול עד שהגיעה למצב שפיר. כיום, היא מרגישה טוב ו'נקיה' מתרופות". 

יש תחום מסוים שבו את מתמחה?
"בטיפול הוליסטי מאמינים בגישה שכל המערכות קשורות אחת לשנייה ולכן אני מטפלת בכל בעיות הבריאות. כל אדם הוא 'עולם' בפני עצמו ולכן כל אחד מקבל את הטיפול המותאם לו לפי האבחנה המתקבלת. עם זאת, יש תחומים מובהקים הקשורים ומגיבים בשיפור בצורה יוצאת מן הכלל. בין היתר, אציין אנשים שסבלו מקוליטיס ובעיות אחרות במערכת העיכול. כולם נרפאו במשך הזמן וחייהם השתנו ללא היכר. יש לי הרבה מאוד הצלחות בטיפול במגוון בעיות בריאותיות, פיסיות ונפשיות, כולל קשיים רגשיים, כמו גם בסימפטומים של עייפות כרונית ונדודי שינה".

איך את מסבירה את הצלחתך לרפא בעיות שלא נפתרו בכל השיטות הרגילות?
"כאשר אדם מגיע אליי אני מאבחנת את מצבו, מסבירה מה אני רואה, קוראת בדיקות מעבדה ומגיעה לנקודה בה אני יודעת איך בדיוק אפשר לעזור לו. ברוב המקרים, אנשים מופתעים והמומים ממה שאני 'מספרת' להם על מצבם, עוד לפני שהם מעלים את הנושא במהלך התשאול או 'שוכחים' לדבר על זה. באבחון אני רואה את כל הבעיות והנטיות שיש להם ובמידה והם בשלים לעשות שינוי, אני מתאימה להם תזונה נכונה וממליצה על שינויים באורח החיים. במרבית המקרים, יש לבעיות הפיסיות 'פן רגשי' (כמו למשל: חוסר שקט ואיזון רגשי, מתח, חשדנות, צבירת כעסים, חרדות, פחדים ודאגנות יתר)  ולצורך כך אני משתמשת בתמציות של פרחי באך וצמחי מרפא שאני רוקחת בעצמי. כמו כן, אני ממליצה על פעילות גופנית מתאימה תוך כדי חשיבה כוללת למטרת איזון כל המערכות. בהתאמת תזונה למשל, אני גם לוקחת  בחשבון את סוג הדם".


כמה זמן צריך לבוא אלייך לטיפולים עד שמגיעים למצב של שיפור משמעותי?
"כל מקרה לגופו. תלוי בבעיה ותלוי במשך קיומה של ה'מחלה'. יש אנשים שבאים פעם אחת לאבחון ואחר כן מגיעים רק לטיפולי תחזוקה. יש אחרים שבאים לעיתים קרובות יותר. זה תלוי במודעות של האדם וברצונו להתקדם. בדרך כלל, אני ממליצה להגיע לשתי פגישות ראשונות, צמודות מבחינת לוח זמנים ואחר כך – למעקב ותמיכה במרווחי זמן גדלים והולכים".

מה הייחוד שלך כמטפלת?
"לדעתי מטפל טוב צריך לעבוד בגישה אנושית ובגובה העיניים, ללא שיפוטיות או התנשאות, מתוך צניעות והקשבה. מטפל מקצועי צריך לעודד ולהדריך לשינוי באורח החיים, בצורה הדרגתית ובהתאמה ליכולות המתעדכנות של המטופל. אני פועלת ממקום עמוק של אהבת אדם ורצון חזק לסייע. יש לי ניסיון רב ואני מקצועית מאוד בתחומי. יש לי יכולת הקשבה והכלה גבוהים והטיפול שלי מתבצע ברצינות, מתוך השקפה של אופטימיות ואמונה שכל מצב ניתן לשיפור וכמובן- בדיוק מרבי לצרכי המטופל. חשוב להעביר למטופל את המסר הנכון, בהתאם לתמונה הנגלית באבחון, אולם יש לעשות זאת בצורה שתעודד את המוטיבציה לפעולה והתובנה שכל מה שיעשה- זה לטובת בריאותו".

טיפול הוליסטי שמעודד ריפוי גוף ונפש יכול לפתור בעיות מתמשכות מעיקות שפוגמות באיכות החיים. אם אתם בשלים לשינוי, אם אתם רוצים להיפרד ממחלות ובעיות שמפריעות לכם לחיות את החיים שתמיד חתמתם עליהם- יש לכם כתובת!

◆◇◆  ◆◇◆  ◆◇◆  ◆◇◆
ליצירת קשר
חייגו עכשיו: 072-2285443
◆◇◆  ◆◇◆  ◆◇◆  ◆◇◆ 

לאזור האישי שלי באלטרנטיבלי

מידע נוסף על שימה הרשקו

מאמרים קשורים

Back to top button