מטפלים מומלצים ברפואה משלימה

יוסי גולד

מערכת אלטרנטיבלי
כתבה על יוסי גולד בעל קליניקה בירושלים ובעפרה, מטפל הוליסטי בשיטת 'מוח אחד'- קינסיולוגיה ומלווה בתהליכי רפואה המשלימה: ייעוץ והדרכה, הילינג יהודי, טיפול בטראומה, E.M.I ועוד.

יוסי גולד – להביט באופטימיות אל מעבר האופק . במסגרת מדור המומלצים של אלטרנטיבלי, אנו שמחים להציג את יוסי גולד בעל קליניקה בירושלים ובעפרה, מטפל הוליסטי בשיטת 'מוח אחד'- קינסיולוגיה ומלווה בתהליכי רפואה המשלימה: ייעוץ והדרכה, הילינג יהודי, טיפול בטראומה, E.M.I ועוד. יוסי גולד, אב לתשעה ילדים (אחד מהם מאומץ) וסב גאה לשבעה נכדים, מלמד את שיטת 'מוח אחד' בירושלים ובשאר הארץ וגם מתנדב בקו טלפוני מיוחד המציע עזרה לנפגעי תקיפה מינית של גברים דתיים.

איך הגעת לתחום זה?
"לפני עשרים ושש שנים, כאשר בני הבכור, היה בן ארבע וחצי, הוא חלה מאוד. חיידקי שחפת חדרו למוחו וסתמו את ניקוז נוזלים הטבעי ממוח. הילד היה מחוסר הכרה במשך כשלושה חודשים. במהלך האשפוז הוא עבר ניתוח להשתלת נקז (שאנט) שמנקז את נוזלי המוח לבטן. ולאחר מכן התחלנו בתהליך של שיקום וחיפשנו דרכים לעזור לו. בזמנו מוח אחד הייתה שיטה חדשה וייחודית שלא הייתה מוכרת בארץ, קפצנו למים ותוך שלושה שבועות ניתן היה להבחין בשיפור ניכר. הטיפולים יצרו שינוי מהותי במצבו. זה גרם גם למהפך בחיים שלי. כך התחלתי ללמוד את שיטת 'מוח אחד' אצל רחל שושני ומאוחר יותר אצל הבת- לילך שהיא המאסטרית בתחום זה בישראל. למדתי להיות מטפל ומורה בשיטה, כאשר עם השנים הגדלתי את מאגר הידע שלי ולמדתי שיטות נוספות."

אז בעצם הצלחתם לשקם את הבן בעזרת השיטה?
"אני יודע שכן. ליווינו ועזרנו לו כל השנים הן בצד הבריאותי הן בצד השכלי והרגשי כיום, למרות שהוא סובל ממגבלות מסוימות, הוא מנהל אורח חיים שגרתי כמעט לחלוטין, הוא אב לילדה ועובד לפרנסתו".

מה הרציונל של השיטה?
"השיטה מבוססת על ההנחה שהגוף זוכר הכל ושניתן לבצע דרכו 'תיקונים' רגשיים ופיסיים של חוסר איזון וחולי. ידוע, שהמוח האנושי בנוי מאזורים שונים בעלי תפקוד ספציפי: המוח הקדמי 'מכיל' את היכולות הקוגנטיביות- ההגיוניות- השכליות והוא למעשה מה שמגדיר את האפיון האנושי הייחודי – 'מותר האדם מן הבהמה'. לעומת זאת, המוח האחורי, או המוח הקדום הוא החלק החייתי- השורד של האדם. התת מודע, המגיב ברמת הרגש ותפקידו להגיב לסכנה ולשמור עלינו כמה שיותר מהר. איך כל זה משפיע ואיך זה קשור לשיטה? למשל, אדם שסובל מחרדת מבחנים, עלול להיקלע למצב של לחץ בתחילת מבחן. מה בעצם קורה לו? המוח האחורי מגיב ל'סכנה' ו'נועל' את המוח הקדמי תוך כדי הופעה מיידית של סימפטומים של חרדה קיומית לסכנה: הורמון חרדה, אדרנלין שגורמים לדופק מואץ, סחרחורת, לחץ בחזה וקוצר נשימה, הזעת יתר, חזרה על דפוסים קבועים מראש וכו'. במצב כזה – הידע האצור במוח הקדמי נחסם. תהליך דומה קורה במצבי כעס או מצבים אחרים הגוררים תגובה פיסית ורגשית שאינה עולה בקנה אחד עם ההיגיון. כשהתהליך חולף ועובר, לעיתים קרובות, אנו תמהים איך ולמה הגבנו כפי שהגבנו, מבטיחים לעצמנו ולסביבה (בביטחון מלא) שבפעם הבאה נגיב אחרת ו… חוזר חלילה. הדפוסים המחזוריים האלה והלא רצויים ניתנים לשינוי על ידי שיטת 'מוח אחד'. בעזרת בדיקת שריר בטכניקה מיוחדת ניתן לחזור לרגע המקורי שבו נוצרה 'טראומה', (הנקרא בלשון המקצועית גיל-סיבה) לנקות אותה ולאפשר בחירה עתידית אחרת, במצבים 'דומים'. הדבר מתאפשר באמצעות עבודה עם הגוף, בתרגילים מיוחדים ושחרור חסימות אנרגטיות. בשיטת 'מוח אחד' מאמינים שחסימה או טראומה יכולה להיווצר גם בשלבים מוקדמים מאוד (בהפריה או בהיריון) כל אחד חווה טראומות בתהליך גידולו גם אם הוריו עשו כמיטב יכולתם, בין קלות בין קשות ובעיקר איך האירוע נתפס על ידי האדם. החשיבות בטיפול היא לא רק להביא את האדם לחיים מתוך בחירה מודעת אלא גם למנוע ממנו לחזור על אותן טעויות שחווה בילדותו כלפי משפחתו וילדיו…"

למי מתאימים הטיפולים שאתה מציע?
"הטיפולים מתאימים לכל מי שסובל מדפוסים ואמונות הרסניות המקשות עליו בחיים, בעיות בריכוז ובלימודים, לחצים ומתחים, בעיות בזוגיות או במיניות, בעיות רגשיות ונפשיות, למי שמתלבט בבחירת מקצוע או תחום לימודים, מי שחווה טראומות וזקוק לעזרה כדי להשתחרר מהם ובכלל- לכל מי ששואף לשחרר את העבר על מנת להתקדם ולהתפתח בחיים אל עבר שאיפות חייו. כמו כן, אני עוסק באבחון על פי תווי פנים (פרסונולוגיה) וגם בייעוץ להורים בתחום חינוך וגידול ילדים"

האם אין מדובר פעמים רבות בבעיות תורשתיות
"אני מאמין שבמקרים רבים אנו נוטים להטיל את האחריות על גנטיקה בעוד שלמעשה השפעת הסביבה, ההורים והבית- היא הרבה יותר משמעותית ומשפיעה במידה הרבה יותר עמוקה על ההתפתחות שלנו! בטוח שלגנטיקה יש חלק בהיווצרות האדם אבל עבודה ושחרור מתח יביאו אותנו אל עבר התוצאה הרצויה. המודעות לנושא זה תסייע לנו לגדל דור של ילדים בריאים יותר בנפשם שיתפתחו להיות מבוגרים מאושרים ומתפקדים היטב בחברה. זה תפקידנו בתור הורים, מורים, מדריכים ומלווים להכיל, להבין, לתת דוגמה ולהעניק כלים לילד להתמודד מול אירועים שיקרו (ויקרו) בחיים. כך נוכל לפתח דור בעל יכולת התמודדות רגוע ושלו"

קורס מוח אחד.
אתה עושה רק טיפולים?
"ב-15 שנים האחרונות אני גם מלמד את השיטה ומכשיר דורות של מטפלים מקצועיים ומומחים לטיפול בשיטת מוח אחד. במסגרת הקורס אנו לומדים לטפל ומתרגלים אחד על השני קורס זה מהווה נקודת תפנית בחיי האדם הן בצד המקצועי והן בצד הרגשי. זהו תהליך משמעותי שהסטודנט עובר ומקנה לו חיים טובים ומשמעותיים יותר".

יוסי גולד, מטפל ומורה לשיטת 'מוח אחד' מאמין שבאמצעות שחרור מתח רגשי דרך הגוף ניתן לשנות חיים ולהתגבר על מגוון בעיות החל מדיכאון, דרך בעיות למידה, שיפור משמעותי של פעולת מערכת החיסון בגוף וריפוי בעיות בריאותיות שונות.

בואו ללמוד את השיטה וליצור מהפך בחייכם בהיבט הרגשי והמקצועי.

לקביעת מפגש שעשוי להיות חוויה מכוננת שתשנה את חייכם, אתם מוזמנים להתקשר

◆◇◆  ◆◇◆ ◆◇◆  ◆◇◆
ליצירת קשר חייגו עכשיו: 072-2285909

◆◇◆  ◆◇◆ ◆◇◆  ◆◇◆

לאזור האישי שלי באלטרנטיבלי

מידע נוסף על יוסי גולד

מאמרים קשורים

Back to top button